اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار مازندران: مشوق‌ برای انبوه‌سازان لحاظ شود/ مشخص شدن سهمیه هر شهرستان در بحث مسکن ملی

استاندار مازندران خواستار برگزاری جلسه با انبوه‌سازان استان در هفته آینده شد و گفت: راهکار حل مشکلات این است که مشوق‌هایی برای انبوه‌سازان ایجاد کنیم تا پای کار بیایند و مسکن ملی را مردمی کنیم.

استاندار مازندران: مشوق‌ برای انبوه‌سازان لحاظ شود/ مشخص شدن سهمیه هر شهرستان در بحث مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در نخستین جلسه شورای مسکن سال ۱۴۰۲، با بیان اینکه ما در آغاز و پایان این سال ماه مبارک رمضان را داریم امسال را سالی پربرکت دانست و اظهار کرد: همدلی نیاز روز مسؤولان است تا با یک گفتمان و احساس مسؤولیت مشترک بتوانند مسائل کشور را حل کنند‌.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در تبیین شعار امسال،گفت: نگاه ایشان به پیشرفت امور تاکید بر تحول و دوری از رفتارهای سنتی بود، اگر در حوزه مسکن ملی همچون سال گذشته عمل کنیم تحولی در آن در کار نیست.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: مسؤولیت تحول هر دستگاه با مدیران است امسال باید متولیان اجرایی دستگاه‌ها پیرامون رهنمودهای مقام معظم رهبری که همچون حکم است اقدام کنند.

*موانع ایجاد کردن یا پاشنه آشیل پیشرفت

استاندار مازندران گفت: مسائلی از قبیل گران شدن مصالح ساختمان و زمین و غیره در بحث مسکن وجود دارد، اما اگر دستگاه‌ها همکاری کنند خیلی کارها می‌توان کرد این پیام بخش خصوصی به بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل پیشرفت ما ایجاد موانع است، ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که با تحول باید پاسخگوی مردم باشیم. 

حسینی‌پور یادآور شد: در این شرایط در رابطه با مسکن باید تحول را در درجه نخست در اداره کل مسکن و شهرسازی ایجاد کرد و رویکرد جدیدی ایجاد شود، نباید منتظر بمانیم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند؛کارآمدی پاسخ محکمی به مدیران ناکارآمد است.

وی همچنین اعلام کرد: اگر مدیری با شجاعت بگوید بنده نمی‌توانم این مشکل را حل کنم اجازه بدهید بروم می‌گوییم اشکالی ندارد، اما اگر هستید باید تحول ایجاد کنید؛ معنی ندارد کسی ۱۱ سال در یک پستی باشد خدای آن پست شود کسی هم چیزی نگوید باید برود، کار مردم شوخی نیست.

حسینی‌پور تصریح کرد: در بخش مسکن روستایی در استان اینکه ساخت ۹ هزار و ۱۷۰ مسکن در دست اجراست و ۴ هزار و ۵۲۲ واحد به بهره‌برداری رسید جای شکر دارد و باید با همین فرمان جلو برویم‌‌.

وی خواستار برگزاری جلسه با انبوه‌سازان استان در هفته آینده شد و اعلام کرد: راهکار حل مشکلات این است که مشوق‌هایی برای انبوه‌سازان ایجاد کنیم تا پای کار بیایند، باید کار را مردمی کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: ما هنوز جا داریم در بحث خودمالکی انسجام ایجاد کنیم، برای بافت‌های فرسوده فرصت‌های خوبی داریم در سال گذشته هم اعلام شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه‌ای برای احصای موانع موجود، اظهار کرد: فرماندار مسؤول نخست مسکن ملی در هر شهرستان است، فرماندار باید برای حل موضوع مسکن در شهر همه را به خط کند، در موضوع مسکن ملی باید ببینند که اشکالات کارشان کجاست.

حسینی‌پور اضافه کرد: تا هفته دولت امسال سهمیه هر شهرستان در بحث مسکن ملی باید تبدیل به قراداد شده و پروژه آغاز شود، این نکته مصوبه مهم این جلسه است که از فرمانداران توقع دارم شده همه کارها را تعطیل کنید و این تعهد مهم رئیس جمهور را عملی کنید.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول