اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تمرکز زدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری آبیک از شهرها به مناطق و روستاهای کم برخوردار

در دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و هنرمندان با امام جمعه شهرستان آبیک، از تمرکززدایی برنامه های فرهنگی و هنری از شهرها و هدایت به مناطق و روستاهای کم برخوردار سخن به میان آمد و بر ایده پردازی توسط هنرمندان از دل هنر و آثارشان تاکید شد.

تمرکز زدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری آبیک از شهرها به مناطق و روستاهای کم برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک به همراه مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری و برخی خبرنگاران پیش از ظهر امروز با امام جمعه شهرستان آبیک دیدار کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این دیدار با تاکید بر داشتن حس مسئولیت پذیری و خودباوری از سوی هنرمندان اظهار کرد: انجمن های فرهنگی و هنری هستند که بازوی قدرتمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و می توانند این اداره را قوی کنند.

وی افزود: برای توانمندی مالی، انجمن های فرهنگی و هنری لازم است از دل هنرهای خود ایده پردازی کنند و مسئولان را نسبت به آثار خود انگیزه مند کنند.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: برای رشد و تعالی اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  هنرمندان باید یاریگر رئیس این اداره باشند و برای ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان گام بردارند.

حسینی میرامینی با توصیف ابعاد شخصیتی امام حسن مجتبی علیه السلام بیان کرد: امام حسن علیه السلام سخاوت و شجاعت خود را طبق فرمایشی از پیامبر اسلام،  از ایشان به ارث برده است.

وی افزود: هرکسی باید حد خود را در رفتار با اعضای خانواده، همکار، زیرمجموعه و... بداند و از بزرگواری دیگران، جسور نشود.

تولید محتوا متناسب با شعار سال

مسعود میرزاپور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک هم در این دیدار، بیش از ۵۰ درصد مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری را از نخبگان ملی و بین المللی در عرصه فرهنگ و هنر ذکر و با تاکید بر توجه و حمایت از حوزه فرهنگ و هنر گفت: هنر یک امر دیداری نیست و انتظار داریم قبل از وقوع هر آسیب اجتماعی بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کنیم.

وی نگاه موثر به فرهنگ و هنر را ضروری دانست و تصریح کرد: علاوه بر اجرای برنامه ها فرهنگی و هنری طبق برنامه های روتین، اجرای برنامه ها با توجه به مسائل روز در دستور کار قرار می‌گیرد تا در طی سال به اجرا درآید.

این مسئول اذعان کرد؛ برای تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی با ادارات فرهنگی همکاری لازم را خواهیم داشت و طرح هایی را برنامه ریزی و به اجرا در می آوریم و در جذب و آموزش دانش آموزان و قشرهای مختلف به سمت هنر گام بر می داریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: در زمینه فعالیت های قرآنی زیر ساخت های آن در حال انجام و موسسات قرآنی در حال ساماندهی هستند از سویی امسال رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد تمرکز تمرکززدایی برنامه های فرهنگی و هنری به سمت روستاها است که برای اجرای برنامه ها در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته برنامه ریزی خواهیم کرد.

میرزاپور افزود: برای تولید محتوا در زمینه شعار سال و موضوعات روز شهرستان آبیک از ظرفیت هنرمندان و همچنین رسانه ها استفاده خواهیم کرد و به سمع و نظر مردم خواهیم رساند که نگاه مسئولان را برای توسعه رشد فرهنگی و هنری لازم می دانیم.

در این دیدار، هنرمندان و مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری بر ثبات مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با توجه وجود 9 رئیس طی هشت سال در این اداره بیان کردند: هنرمندانی بوده اند که از ارشاد فاصله گرفته بودند اما با توجه به بارقه امید ایجاد شده، به تدریج به عرصه فرهنگ و هنر در حال بازگشت هستند.

هنرمندان نیز در این جلسه بر توجه بیش از پیش به جایگاه هنر از سوی مسئولان تاکید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول