اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور ایران در نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعتی ازبکستان + تصاویر

نمایشگاه بین المللی صنعتی ازبکستان در مرکز نمایشگاه های بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر «تاشکند» با حضور شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

حضور ایران در نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعتی ازبکستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایشگاه بین المللی صنعتی ازبکستان در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان با حضور شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که توسط شرکت بین‌المللی نمایشگاهی«IEG Uzbekistan » برپا شده است، نزدیک به 150 شرکت از 17 کشور جهان مانند جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، اتریش، بلاروس، آلمان، هند، ایتالیا، اسپانیا، قزاقستان، کانادا، چین، لتونی، لهستان، روسیه، ترکیه، چک و ژاپن حضور دارند.

 این نمایشگاه بین‌المللی شامل بخش‌های «فناوری‌های مخصوص»، «فناوری‌ها و تجهیزات برای صنایع معدن»، «فلزسازی و ماشین سازی»، «صنایع شیمیایی»، «صنایع پلاستیک» و «پلی‌گرافی و بسته‌بندی» است.

«مهدی کریم‌خانی» مجری پاویون ایران در ازبکستان در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بین المللی 10 شرکت دانش‌بنیان و 4 شرکت صنعتی در فضای به مساحت نزدیک به 300 متر مربع در رشته‌های شیمیایی، ماشین سازی، صنایع پشرو، معدن و دانش‌بنیان شرکت می‌کنند که توسط مردم و صنعتگران ازبکستان مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف از حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور ازبکستان بوده و این همکاری‌ها در این شرایط برای کشور ایران بسیار اهمیت دارد، تلاش بسیاری شد تا طرف‌های تجاری شرکت‌ها در نمایشگاه بتوانند همکاری وسیع را در مبادلات اقتصادی شروع کنند.

کریم‌خانی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تخصصی صنعت ایران برای ازبکستان بسیار مفید است و امیدواریم که در این نمایشگاه قراردادهای تجاری زیادی منعقد شود. همچنین این نمایشگاه‌ها می‌توانند مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را بیش از پیش افزایش دهند. 

نمایشگاه بین‌المللی صنعتی با همکاری وزارت وضعیت فوق‌العاده، کمیته دولتی زمین شناسی و منابع معدنی ازبکستان، شرکت سهامی «اوز.اتویول»، شرکت سهامی «اوز.کیمیا.صناعت»، اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان و شهرداری تاشکند برگزار می‌شود و تا 7 آوریل سال 2023 میلادی به کار خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول