اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ آمریکا، انگلیس و ژاپن در آمار مرگ‌ومیر پیشتازند

سازمان بهداشت جهانی اخیرا آمارهای 28 روزه کرونا را از 8اسفند 1401تا 6فروردین 1402 منتشر کرده است و به رغم کاهش در مرگ و میر و ابتلا در سطح جهانی، برخی از کشورها در ابتلا به ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته اند.

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ آمریکا، انگلیس و ژاپن در آمار مرگ‌ومیر پیشتازند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، کشورهای سرتاسر جهان در تلاشند تا بتوانند منحنی همه‌گیری ویروس کرونا را صاف کنند. صاف شدن منحنی شامل کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از یک روز به روز دیگر است. این اتفاق کمک می کند تا سیستم های مراقبت های بهداشتی تحت فشار قرار نگیرند. اما این ویروس سرکش کار را برای برخی کشورها از جمله آمریکا سخت کرده است به طوریکه این کشورها براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی همواره در نرخ مرگ و میر و ابتلا پیشتاز بوده اند.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (8اسفند 1401تا 6فروردین 1402) از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهانی، در 28 روز گذشته (8اسفند 1401تا 6فروردین 1402) نزدیک به 3.6 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از 25هزار مرگ ومیر گزارش شده است که نسبت به 28 روز قبل از آن به ترتیب 27 و 39 درصد کاهش داشته است. علیرغم این روند نزولی کلی، توجه به این نکته مهم است که چندین کشور اخیراً افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا داشته اند. از شروع کرونا تا 6فروردین1402، بیش از 761 میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از 6.8 میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید 28 روزه از آمریکا: 678هزار و 2، روسیه:333هزار و 73، کره: 270هزار و378، چین: 255هزار و961 و ژاپن:242هزار و894 مورد گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

بیشترین تعداد مرگ و میر طی 28 روز مربوط به آمریکا:7هزار و909، بریتانیا: 2هزار و719، ژاپن: یک هزار و519، چین: یک هزار و230 و آلمان: یک هزار و 85 است.

در جدول مرگ میرها برزیل جای خود را به آلمان داده و از بین 5کشور با نرخ بالای مرگ و میر خارج شده است. آلمان و بریتانیا با اینکه در ابتلا به ویروس کرونا در بین 5 کشور قرار ندارند اما در مرگ و میر به ترتیب رتبه پنجم و دوم را به خود اختصاص داده‌اند که این امر زنگ خطر را برای این دو کشور به صدا در می آورد. آمریکا که مدت هاست از لحاظ ابتلا و مرگ و میر در رتبه های بالا قرار دارد در این دوره هم از لحاظ ابتلا و هم مرگ و میر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول