اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نگاهی به آخرین آمار کرونا / کاهش ابتلا و مرگ در سراسر جهان/ کاهش محسوس ابتلا در چین

همه گیری کووید-19 یکی از مهم ترین بحران های بهداشت عمومی در تاریخ مدرن بوده که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که ویروس همچنان در حال گسترش است؛ هشیار بودن در مواجهه با آن حرف اول را خواهد زد.

نگاهی به آخرین آمار کرونا / کاهش ابتلا و مرگ در سراسر جهان/ کاهش محسوس ابتلا در چین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، آخرین گزارش مرگ و میر و ابتلا به کرونا در سطح جهان برای مبارزه مداوم با همه‌گیری، امیدوار کننده است. در بسیاری از نقاط جهان شاهد کاهش محسوس تعداد مبتلایان و مرگ و میرها بودیم که نشان می دهد اقدامات مختلف انجام شده برای کنترل شیوع این ویروس موثر بوده است.

یکی از نمونه های قابل توجه این موضوع در چین است، جایی که ویروس منشا گرفت. به نظر می رسد واکنش تهاجمی دولت چین به شیوع این بیماری، از جمله واکسیناسیون، قرنطینه و آزمایش انبوه در کاهش قابل توجه شیوع ویروس موفق بوده است. چین در تلاش است تا به تدریج به حالت عادی بازگردد.

در حالی که وضعیت بسیاری از نقاط دیگر جهان همچنان چالش برانگیز است، با میلیون ها عفونت و صدها هزار مرگ، روند کاهشی بدون شک نشانه مثبتی است. ادامه پیروی از اقدامات ایمنی توصیه شده برای جلوگیری از افزایش مجدد موارد ابتلا مهم است.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (26 دی تا 23 بهمن1401) از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهانی طی 28 روز گذشته (26 دی تا 23 بهمن) بیش از 6.7 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از 64هزار مورد مرگ در جهان گزارش شده که نسبت به 28 روز قبل تر از این آمار به ترتیب 92 و 47 درصد کاهش داشته است. تا 23 بهمن، بیش از 755 میلیون مورد تایید شده و بیش از 6.8 میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

 

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

 

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید طی 28 روز از ژاپن:1میلیون627هزار و259، چین :1میلیون272هزار و 35، ایالات متحده آمریکا: 1میلیون و 165 هزار و 50، کره:543هزار و 308 و برزیل: 332هزار و404 گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

 

 بیشترین تعداد مرگ و میرها در 28 روز مربوط به چین :20هزار و 979، ایالات متحده آمریکا: 14هزار 326، ژاپن:8هزار294، برزیل:2هزار و 426 و بریتانیا:2 هزار و 269  گزارش شده است.

علاوه بر روندهای مثبت در مبارزه با کووید-19در سراسر جهان، تحولات قابل توجهی نیز در کشورهای خاص وجود دارد. به عنوان مثال، ژاپن به نقطه عطف قابل توجهی دست یافته، زیرا میزان مرگ و میر در آن نسبت به گزارش 28 روزه قبلی به زیر یک میلیون رسیده است. این گواهی بر اثربخشی اقدامات انجام شده توسط دولت ژاپن و تلاش مردم آن برای کنترل شیوع ویروس است.

از آنجایی که جامعه جهانی با چالش‌های همه‌گیری دست و پنجه نرم می کند؛ ضروری است که هوشیار باشیم و اقدامات ایمنی توصیه شده را دنبال کنیم. با وجود پیشرفت های صورت گرفته، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. با این حال، با مداخلات مؤثر در سلامت عمومی و واکنش هماهنگ دولت ها و افراد، می توان بر این بحران غلبه کرد و به حالت عادی بازگشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول