اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تنش آبی در ۶ شهرستان مازندران/ اراضی شالیزاری بیمه شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر کاهش قابل توجه آبگیری سدها به کشاورزان حوزه شرق استان از جمله شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، ساری، میاندورد و جویبار توصیه شده که نسبت به کشت‌های جایگزین برنج اقدام کنند.

تنش آبی در ۶ شهرستان مازندران/ اراضی شالیزاری بیمه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: برای فصل زراعی ۱۴۰۲ باتوجه به شرایط بارندگی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی توصیه شده بحث انجام عملیات کشت و کار زودتر انجام شود.

  وی با بیان اینکه اراضی شالیزاری با استفاده از بارندگی‌ها و روان‌آب‌ها آماده‌سازی شوند، افزود: البته در این زمینه از یک ماه قبل آماده‌سازی اراضی شروع شد و کماکان هم توزیع بذر و کود، آماده‌سازی و آب‌تخت مزارع درحال انجام است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به توزیع ۱۸۸ تن بذر شامل ۹۱ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی و ۹۷ تن ارقام پرمحصول بین کشاورزان، اضافه کرد: توزیع بذر تا اوایل اردیبهشت ماه بین کشاورزان ادامه دارد. 

عباسپور با اعلام اینکه تاکنون ۱۸۸هزار هکتار از شالیزارهای مازندران شخم و شیار و آماده‌سازی اولیه شد، بیان کرد: همچنین در ۱۲۴ هزار هکتار از شالیزارها عملیات احداث خزانه و در حدود ۱۱۴هزار هکتار عملیات آب‌تخت اولیه صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: از قبل هم براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر کاهش قابل توجه آبگیری سدها به کشاورزان حوزه شرق استان ازجمله شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، ساری، میاندورود و جویبار توصیه شده که از کشت‌های جایگزین ازجمله دانه‌های روغنی، پنبه، کشت تلفیقی علوفه، ذرت علوفه‌ای و سایر استفاده کنند و محصولات کم‌آب‌بر بکارند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر به کشاورزان اینکه حتما اراضی را باتوجه به بحث تنش آبی و مخاطرات بیمه کنند که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول