اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باران بهاری با چاشنی برف در مازندران/ احتمال خسارت به خزانه برنج

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از فردا تا روز شنبه ۱۲ فروردین ماه شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در سطح استان، بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه محور کندوان و هراز هستیم.

باران بهاری با چاشنی برف در مازندران/ احتمال خسارت به خزانه برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تعطیلات که می‌شود حتی برای یک روز حجم انبوهی از مسافران به سمت شمال می‌آیند به دنبال آن جاده‌های استان پراز ترافیک می‌شود.

موضوع مهم تمایل افراد به تردد در مسیرهای کوهستانی به‌ویژه در ارتفاعات است که در روزهای برف و باران موجب بند آمدن جاده‌ها، راه‌ماندگان حتی در راه ماندگی در جاده‌ها می‌شود. 

باوجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی تاکید بر توجه به توصیه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

 احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: از روز گذشته شاهد افزایش محسوس دما در استان بودیم که دمای هوا در ساری به ۳۱ درجه سانتی‌گراد رسید. 

وی افزود: امروز جریانات گرم جنوبی در استان تداوم دارد و گاها وزش باد شدید هم پیش‌بینی می‌شود. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه اواخر شب با تغییر سوی جریانات و با فعالیت سامانه سرد بارشی شاهد بارش در استان هستیم، اضافه کرد: از فردا تا روز شنبه ۱۲ فروردین ماه شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در سطح استان، بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه محور کندوان از محدوده سیاه بیشه تا تونل و محور هراز از محدوده گزنک تا بعد از تونل امامزاده هاشم و پدیده مه در همه محورهای کوهستانی هستیم. 

اسدی با هشدار احتمال رعدوبرق و تگرگ در مناطق کوهستانی  از جمعه تا اواخر وقت شنبه، تصریح کرد: جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی محلی، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی به‌ویژه محورهای کندوان و هراز ، آسیب به پوشش خزانه برنج  و احتمال خسارات به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها در مناطق کوهستانی از پیامدهای این سامانه سرد بارشی است.

 وی با تاکید بر پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه محور کندوان و هراز، خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج ، مقاوم سازی سازه‌های کم‏‌مقاوم وتابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها، اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی شکوفه‌ها و جوانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است. 

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: هرچند این سامانه روزهای یک‌شنبه و دوشنبه از استان خارج می‌شود شاهد ابرناکی آسمان هستیم که احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خواهیم بود. 

اسدی گفت: دریای مازندران از امشب به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌‌شود.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول