اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سردار مؤمنی: موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در آزادراه کاشان می‌شود

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره وضعیت تصادفات در آزادراه کاشان گفت: یکی ازبرنامه‌های پلیس راه این است که موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در این آزادراه شوند که این کار در برخی از نقاط انجام شده و هنوز در برخی از نقاط باقی مانده است.

سردار مؤمنی: موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در آزادراه کاشان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه فراجا در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه کاشان – اصفهان اظهار داشت: از امروز شاهد موج بازگشت مسافران به موطن‌های خود هستیم و اکثر محورهای مواصلاتی کشور دارای ترددهای پرحجم اما روان است.

وی افزود: در محورهای شمالی کشور ترافیک نیمه سنگین و سنگین را شاهد هستیم و از صبح روز گذشته یازدهم فروردین ماه مجبور شدیم مسیر جنوب به شمال محور چالوس را به علت بار ترافیک و حجم تردد خودروها مسدود کنیم، بنابراین مسیر شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی به صورت یک طرفه است و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم این مسیر به صورت یک طرفه باقی بماند.

مؤمنی با اشاره به تردد نیمه سنگین و پرحجم در مسیر هراز و محور رشت – قزین بیان کرد: می‌طلبد که رانندگان صبوری بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان از شانه خاکی جاده استفاده نکنند چرا که این کار خطرات ناگواری به دنبال دارد.

فوت ۶۶۶ نفر از هموطنان در تصادفات شهری و جاده‌ای

رئیس پلیس راه کشور وضعیت تصادفات در نوروز امسال را نگران کننده عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۶۶۶ نفر از هموطنان در تصادفات شهری و جاده‌ای جان باختند و ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر هم مجروح شدند که برخی از مجروحان بدحال هستند و احتمال دارد که به تعداد جان باختگان نیز افزوده شود.

وی با بیان اینکه ۴ عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور هستند از رانندگان خواست تا در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی خود قوانین و مقررات رانندگی را به طور کامل رعایت کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری کنند.

افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی

مؤمنی از ثبت ۳۹۷ میلیون تردد از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: سفرهای نوروزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته ولی بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران و گیلان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

وی با اشاره وضعیت تصادفات در آزادراه کاشان گفت: یکی ازبرنامه‌های پلیس راه این است که موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در این آزادراه شوند که این کار در برخی از نقاط انجام شده و هنوز در برخی از نقاط باقی مانده است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: از مسؤولان استان اصفهان تقاضا داریم که به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند چون اگر بتوانیم دیواره‌های بتنی را در مسیر رفت و برگشت جایگزین کنیم میزان تصادفات فوتی و جرحی در این محور به میزان بالایی کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول