اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش میزان ترددها و تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش میزان تردد و به تبع آن تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

افزایش میزان ترددها و تصادفات جرحی  در محورهای مواصلاتی اصفهان

اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان اظهار داشت: در حال حاضر همه راه‌ها باز است و بارندگی مقطعی در بعضی از محورهای استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میزان ترددها نسبت به سال گذشته در استان افزایش داشته است، گفت: امسال شاهد افزایش ۵ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

زارع با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی استان هستیم، گفت: راه‌ها به صورت مقطعی لغزنده است و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مجاز توجه داشته باشند.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه شاهد حضور رانندگان کم مهارت در جاده‌های استان هستیم، ادامه داد: روز گذشته در کیلومتر ۴۵ محور کاشان به نطنز راننده یک دستگاه خودرو سمند در جاده با خرگوشی مواجه می‌شود و سعی می‌کند با خرگوش برخورد نکند اما خودرو واژگون شده و خودش جان باخته و خانواده‌اش نیز مجروح می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که مهارت رانندگی بیرون از شهر را ندارند رانندگی نکنند، تصریح کرد: مسافران نوروزی نباید در ورودی‌های شهر و جاهایی که آشنا نیستند بر روی سطح آسفالت توقف کنند و دنده عقب بگیرند چرا که بسیار خطرناک است و سبب تصادف می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: محور اصفهان-بهارستان، آزادراه نطنز- کاشان و محور اصفهان-شهرکرد پرترددترین محورهای مواصلاتی استان تاکنون بوده‌اند.

توصیه رئیس پلیس راه استان اصفهان به رانندگان در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، خستگی و خواب آلودگی به دلیل بیداری سحرگاهی و ضعف و بی‌حالی شامگاهی عامل مهمی است که باید به آن توجه شود و حتی‌المقدور نباید در این حالت پشت فرمان قرار بگیریم.

وی افزود: رانندگانی که به سمت غرب و یا همان غروب آفتاب رانندگی می‌کنند بیشتر متأثر از گرما و نور مستقیم خورشید خواهند بود و به واسطه نور مستقیم خورشید و خستگی عصرگاهی از میزان دید آنان کاسته شده و حوادث احتمالی را زمینه‌سازی خواهد کرد.

زارع تصریح کرد: روزه‌داری باعث می‌شود که برخی افراد کمی با اُفت فشار و اُفت قند خون مواجه شوند که موجب کاهش تمرکز و هوشیاری می‌شود و یا در افراد با سن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد، احساس اضطراب و لرز و تعریق نیز از نتایج گرسنگی است، بنابراین باید در این شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیریم چرا که تأثیر آن در رانندگی مشهود است، البته این موضوعات بسیار نادر هستند ولی رانندگی در این شرایط برای افراد خاص اصلاً توصیه نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان درباره مشکل بعدی پیش از افطار گفت: مسأله و یا مشکل بعدی قبل از افطار، عجله و شتاب‌های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب و افطار است، سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر چشمگیر شده و موجبات بی‌نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی می‌شود، این تخلفات رصد شده و اعمال قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: دلیل و یا علت این تخلفات، عدم زمان‌بندی برای حرکت از مبدأ به مقصد و یا بدون توجه به شرایط ترافیکی مسیرهایی است که در قبل از افطار باید طی می‌کنیم یا از سوی دیگر تماس‌های تلفنی میزبان یا مهمانانی که در مسیر هستند باعث اختلال حواس راننده در حال رانندگی می‌شود و سهم خود را در بروز تصادف ایفا می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول