اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تداوم وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در آسمان اصفهان/ کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی طی این مدت در اکثر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

تداوم وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در آسمان اصفهان/ کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا

آسیه آقایی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: تفسیر آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در اکثر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد به ویژه نیمه‌ شرقی احتمال خیزش گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما برای محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست، گفت: روز یکشنبه از شدت وزش باد در شمال و شرق استان قدری کاسته خواهد شد و در نیمه‌ غربی تا مرکز استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: بیشترین سرعت باد در شبانه روز گذشته از نایین به میزان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و سرعت باد در شهر اصفهان نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۶ تا ۹ درجه کاهش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۹ و کمینه فردا صبح ۵ درجه و خوروبیابانک با ۲۵ درجه و فریدونشهر منفی ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: در فریدون‌شهر ۸.۱، سمیرم ۵.۳، خوانسار ۴، پادنای علیا و اسلام‌آباد موگویی ۳.۵، داران ۳.۲ و چادگان ۲.۴ میلی‌متر باران ثبت شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول