اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نجات 3 طبیعت‌گرد پس از 8 روز گرفتاری در کویر مرکزی ایران+ عکس

نجات سه طبیعت‌گرد در پارک ملی کویر با طی مسیر 500 کیلومتری توسط امدادگران و محیط‌بانان با موفقیت انجام شد.

نجات 3 طبیعت‌گرد پس از 8 روز گرفتاری در کویر مرکزی ایران+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عملیات نجات سه نفر طبیعت‌گرد پس از هشت روز گرفتاری در ریگ جن و شمال شرق پارک ملی کویر با موفقیت انجام شد.

مهدی لهردی، از محیط‌بانان گرمساری که در این عملیات حاضر بود، به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: در مأموریتی که محیط‌بانان گرمساری به همراه نیروهای امدادی انجام دادند، پس از طی مسافتی در حدود 500 کیلومتر (رفت‌ و برگشت)، سه نفر از طبیعت‌گردان در عملیاتی 12 ساعته در کویر مرکزی ایران نجات یافتند.

وی تصریح کرد: این افراد از ریگ جن گذر کرده و در باتلاق‌های شمال شرقی پارک ملی کویر گیر افتاده بودند که توانستند خود را به یکی از آبشخورهای منطقه برسانند و پس از عملیاتی سخت نجات یافتند.

لهردی اضافه کرد: با مأموریتی که دو روز طول کشید، به همراه رئیس پارک ملی کویر و عوامل دلسوز هلال‌احمر شهرستان گرمسار عازم پارک ملی کویر شدیم و پس از عملیاتی سخت، طبیعت‌گردان گرفتار را به پاسگاه محیط‌بانی سنگ‌فرش انتقال دادیم.

این محیط‌بان گرمساری گفت: این افراد پس از مدتی اقامت، از پارک ملی کویر خارج و توسط نیروهای هلال‌احمر اسکان داده شدند.

به گزارش فارس؛ ریگ جن، منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد.

این منطقه به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب در گذشته محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌های اخیر چند گروه به آن منطقه رفته‌اند.

پایان پیام/74001/م/    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول