اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جابجایی بیش از ۲۵۱ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ،از جابجایی۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر و گردشگر در بنادر مرکز و شرق این استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

جابجایی بیش از ۲۵۱ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان امروز در تشریح آمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز و شرق استان افزود: در دور اول سفرهای نوروزی، ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر و گردشگر از بنادر شرق استان هرمزگان جابجا شده‌اند که بیش‌ترین آمار در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان ۱۴۸هزار و ۶۶۱ نفر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بندر هرمز نیز با ترابری ۹۲ هزار و ۷۱۸ نفر در مسیر بندر شهید ذاکری و بندر شهید حقانی، در جایگاه دوم قرار دارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ طی این مدت نیز ۷۶۰ نفر مسافر و گردشگر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به شارجه رفت و آمد کردند که در این بخش نیز آمارها افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می‌دهند.

محمدحسینی تختی گفت: از ابتدای اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین در مجموع ۹ هزار و ۲۹۰ گردشگر نیز از تالاب تیاب شهرستان میناب، خورآذینی سیریک و خور خالصی در شهرستان جاسک بازدید کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال هموطنان و جلوگیری از مخاطرات احتمالی، واحدهای امدادی و عملیاتی شامل اورژانس به همراه پزشک، آتش نشانی، شناورهای ناجی، هلال احمر در بنادر شرق استان حضور مستمر و فعال دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول