اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

احداث 6 شهر ساحلی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: 6 شهر ساحلی در هرمزگان پیش‌بینی شده که شهر خلیج فارس اصلی ترین شهر در شرق بندرعباس است.

احداث 6 شهر ساحلی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هرمزگان را استانی بندری می دانند و می شناسند اما این استان در دیگر زمینه های مختلف لجستیکی و حمل و نقلی و کشاورزی و گردشگری نیز ظرفیت های بی نظیر دارد.

وی با بیان این که جای حمل و نقل ترکیبی در کشور خالی است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم، افزود: ارتقای نسل بنادر کشور به نسل 4 و 5 می تواند سبب جان گرفتن حمل و نقل ترکیبی شود و مردم استان های ساحلی نیز از ظرفیت بنادر بهره بیشتری ببرند.

دوستی یکی از مشکلات بنادر هرمزگان را عدم لایروبی و نیز رسوب گذاری مستمر آن عنوان و خاطرنشان کرد: برای پویا ماندن بنادر به لایروبی مستمر نیاز داریم تا از صدمه به کشتی ها جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان همچنین خواستار چاره اندیشی برای بندر لنگه شد و گفت: قرار گرفتن این بندرگاه در درون شهر سبب بروز مشکلاتی برای مردم و نیز عدم امکان توسعه شده است و می بایست برای احداث بندری جدید در این منطقه اقدام کرد.

دوستی همچنین بر ضرورت تصمیم گیری درباره پس کرانه بندر شهید رجایی در محدوده 2400 هکتاری اشاره و بیان داشت: برای استقرار سرمایه گذاری در این منطقه می بایست زیرساخت های لازم اجرا و برای آن اعتبار تخصیص داده شود.

دوستی در پایان گفت: 6 شهر ساحلی در هرمزگان پیش‌بینی شده که شهر خلیج فارس اصلی ترین شهر در شرق بندرعباس است، این شهر برای تکمیل زیرساخت‌ها به تامین اعتبار ویژه نیاز دارد و آمادگی داریم این شهرها با معماری ویژه ایرانی اسلامی احداث شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول