اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسافرت بیش از ۵ میلیون نفر به استان اصفهان/ میدان امام(ره) در صدر بازدید گردشگران

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: بیش از ۵ میلیون و ۴۶ هزار گردشگر به شهرستان‌های استان اصفهان مسافرت کردند که از این تعداد نزدیک به ۲ میلیون بازدید از بناهای تاریخی را داشتیم.

مسافرت بیش از ۵ میلیون نفر  به استان اصفهان/ میدان امام(ره) در صدر بازدید گردشگران

شهرام امیری، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در خصوص آمار مسافران نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین اظهار کرد: بیش از ۵ میلیون و ۴۶ هزار گردشگر به شهرستان‌های استان اصفهان مسافرت کردند که از این تعداد نزدیک به ۲ میلیون بازدید از بناهای تاریخی را داشتیم.

 وی با اشاره به اینکه روز چهارم میدان امام خمینی(ره) با ۱۵۰‌هزار بازدیدکننده در یک روز رتبه اول را دارد، گفت: بعد از آن مجموعه جهانی باغ فین و کاخ چهلستون در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.  

امیری درخصوص نوروزگاه کاخ چهلستون نیز بیان کرد: تا کنون چهار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، خمینی‌شهر، جرقویه و لنجان نوروزگاه خود را در ورودی کاخ چهلستون برگزار کردند، امروز قرار است شهرستان برخوار، نوروزگاه برگزار کند.

برگزاری نوروزگاه تا ۱۲ فروردین ادامه دارد

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: در این نوروزگاه‌ها، شهرستان‌ها صنایع دستی، میراث ناملموس، سوغات نوروزی خود را معرفی می‌کنند و تا ۱۲ فروردین شهرستان‌ها مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به ۲۶ نوروزگاه روستایی در ۱۱ شهرستان استان و نوروزگاه‌هایی در مراکز شهرستان‌های نجف‌آباد، خور و بیابانک، اردستان، لنجان و... تصریح کرد: نوروزگاه اصفهان در ورودی کاخ چهلستون  قرار گرفته و  در  نقطه ثقل چند مجموعه تاریخی است، گردشگران حتما از چهلستون می‌گذرند، روی همین حساب چندین سال است، چهلستون به عنوان نقطه عطفی برای این کار انتخاب می‌شود.  

 پایان پیام/۶۳۱۲۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول