اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۵۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسانطشمالی گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۷ اسفند تا به امروز ۵۹۰ هزار و ۵۴۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی خراسان شمالی دیدن کردند.

۵۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: با آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۷ اسفند تا به امروز ۵۹۰ هزار و ۵۴۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی خراسان شمالی دیدن کردند که نسبت به سال گذشته ۲۷۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: خراسان‌شمالی به دلیل قرارگرفتن در مسیر خراسان رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و طبیعت بکر و سرسبز و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی هرساله میزبان بسیاری از زائران و مسافران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: ۱۰۱ هزار ۵۱۳ نفر از این مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، ۱۱۶ هزار ۴۲۰ نفر اماکن مذهبی، ۲۴۳ هزار ۴۶۲ نفر اماکن طبیعی، ۶۸ هزار و ۷۹۳ نفر از اماکن تفریحی و فرهنگی و ۶۰ هزار ۱۱۰ نفر از اماکن دست‌ساز بازدید کردند.

مستوفیان گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، خانه صنایع‌دستی جاجرمی بجنورد، چهارتاقی تیموری شیروان، ارگ تاریخی بلقیس اسفراین، دژ آلمادوشن راز و جرگلان، قلعه جلال‌الدین گرمه، مسجد جامع جاجرم موزه گرمابه، تاریخ شهر فاروج، روستاهای درکش، اسطرخی، اسفیدان و رویین از مهم‌ترین جاذبه‌های خراسان شمالی است.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول