اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روند مناسب توزیع مرغ گرم در سمنان/ نگرانی برای ذخیره مرغ منجمد وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه روند توزیع مرغ گرم در استان مناسب با تقاضاست، گفت: ذخیره استان سمنان در زمینه مرغ منجمد مناسب بوده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

روند مناسب توزیع مرغ گرم در سمنان/ نگرانی برای ذخیره مرغ منجمد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان، ضمن قدردانی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی، با اشاره به فعالیت سامانه «رهتاب» اظهار کرد: از طریق این سامانه روند توزیع مرغ، مقدار و قیمت به‌خوبی رصد شده و همچنین مشکلی از نظر تأمین مرغ گرم در استان سمنان وجود ندارد.

وی از مدیران شهرستان‌ها خواست تا رصد و پایش لازم از مرغداران گوشتی که آماده جوجه‌ریزی هستند، انجام شود تا همراهی لازم را برای تولید و تأمین مرغ گرم داشته باشند تا در دهه پایانی ماه مبارک رمضان و همچنین آخر فروردین‌ماه با کمبود مرغ گرم مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت کنترل لازم بر فعالیت کشتارگاه‌های کشیک در ایام نوروز و تعطیلات تأکید کرد و گفت: در صورت نیاز، از کشتارگاه‌های غرب استان سمنان هم کمک گرفته شود.

قاسمی بر ضرورت کنترل کیفی و بهداشتی مرغ نیز تأکید کرد و گفت: یکی از حقوق شهروندی تهیه مرغ باکیفیت بهداشتی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد و در صورت تخلف احتمالی حتماً اقدامات قانونی و برخورد تعزیراتی لازم انجام شود.

وی درباره تأمین مرغ منجمد نیز گفت: ذخیره استان سمنان در زمینه مرغ منجمد مناسب بوده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها خواست تا رصد لازم انجام شود که شهروندان به هر اندازه به مرغ منجمد نیاز دارند، تأمین شود.

قاسمی درباره میوه شب عید و میزان توزیع و قیمت آن نیز گفت: بر اساس دستورالعمل به اندازه‌ای که ظرفیت کاهش قیمت وجود داشت، اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر، سیب زرد و قرمز به قیمت هر کیلوگرم 30 و ۲۴ هزار تومان و پرتقال به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه بوده و نسبت به قیمت بازار با قیمت پایین‌تر در حال عرضه است.

وی همچنین از شبکه تعاون روستایی استان سمنان خواست تا بر روند توزیع میوه نظارت لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تأکید کرد: تا نظارت لازم از زمان بارگیری میوه از سردخانه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، انجام شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: تلاش شود تا اگر غرفه‌ای در سطح شهرستان فعال نمی‌شود، حتماً غرفه جایگزین معرفی و توزیع میوه را انجام دهد.

وی با اشاره به روند مناسب توزیع گوشت قرمز نیز گفت: در حال حاضر، روند توزیع گوشت قرمز مناسب بوده و توزیع ۱۰ تن گوشت قرمز هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: شکر و برنج برای طرح ضیافت تأمین و مقرر شد تا هر چه سریع‌تر مباشرین معرفی شده تا خرید صورت گیرد و نیاز شهروندان تأمین شود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول