اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در 90 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 90 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

طرح های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در 90 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری  فارس از قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 90 بقعه متبرکه شاخص و روستایی استان قزوین در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این طرح از 25 اسفند آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی برپایی نمازهای جماعت یومیه، مشاوره های علمی،  حقوقی، خیمه های معرفت شامل بازی های کودکانه، اهدای جایزه به نوجوانان و نونهالان، حضور روحانی و غیرطلبه برای انجام امور اجتماعی، اجرای برنامه شب های قدر، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و پیش بینی محفل ویژه استانی به همین مناسبت در قالب کار فاخر طنزگونه و شاد، مشارکت در ویژه برنامه سحر تلویزیونی و جزخوانی قرآن کریم را از برنامه های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ذکر کرد و افزود: برپایی کرسی های تفسیر با حضور اساتید مجرب استانهای قم و قزوین، مناجات خوانی در امامزاده آمنه خاتون با حضور حجت الاسلام نبوی، اعزام 30 مبلغ بومی و مستقر، برپایی افطاری های ساده از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: ۱۲ غرفه برای کارافرینان خانم از 15 اسفند تا 25 اسفند در امامزاده حسین علیه السلام برپا شد و خیلی از کسب و کار در بقعه متبرکه راضی بودند.

مجیدی اضافه کرد: به معاونت اقتصادی استانداری قزوین اعلام کرده ایم که آمادگی داریم بازارهای روزانه در بقاع متبرکه برگزار کنیم هرچه تلفیق کسب و کار مردم با بقاع متبرکه با خدمت رایگان بیشتر باشد امتیاز برای هیات امنا محسوب می شود که امیدواریم سال آینده بازارهای هفتگی را در بقاع متبرکه راه اندازی کنیم که در قزوین و تاکستان شمیم خدمت برپا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز طبیعت در بقاع متبرکه برنامه ریزی انجام شده و امیدواریم با آرامش و رعایت موازین اسلامی جشن این روز برگزار شود.

این مسئول اذعان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای تبیین فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر خوش ببنی مردم به نظام و تمییز دادن کارآمدی نظام و کارآمدی مسئولان نظام گام بر می دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: متاسفانه آنچه خلط شده و دچار آسیب به جامعه شده، عدم اطلاع رسانی درست و آگاهی بخشی مسئولان است که در تصور مردم  موضوع عجین شدن آموزه های اسلامی و نظام دینی با عملکرد مسئولان ناکارآمد وجود دارد که نگاه درستی نیست.

مجیدی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خودش را سرباز ولایت فقیه و امام جمعه می داند و مکلف است اصلاح رابطه امام و امت را به نحو احسن انجام دهد و از نگاه های جناحی، گروهی، جریانی و باندی برحذر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول