اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتصاب سراسری در شهر «جنین» برای بزرگداشت شهدای فلسطینی

ساکنان شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری، امروز (جمعه) در بزرگداشت چهار شهید شب گذشته دست به اعتصاب سراسری زدند.

اعتصاب سراسری در شهر «جنین» برای بزرگداشت شهدای فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری (۱۵۰ کیلومتری تل آویو) از صبح امروز در بزرگداشت شهدای شب گذشته در اعتصاب سراسری به سر می‌برد.

به نوشته خبرگزاری وفا، به دعوت گروههای مقاومت، تمامی مغازه‌ها، بازار، مراکز آموزشی، ورزشی در شهر و اردوگاه جنین تعطیل کرده‌اند و همزمان رانندگان وسایل نقلیه نیز دست از کار کشیده‌اند.

اعتصاب سراسری امروز در «جنین» که از ابتدای سال ۲۰۲۲ بار دیگر به نقطه ثقل مقاومت در کرانه باختری تبدیل شده، پس از آن است که شب گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با تجهیزات گسترده وارد شهر جنین شده و در وسط یک خیابان پر ازدحام به سوی فلسطینی‌ها شلیک کردند که طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۳ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

در این راستا شب گذشته (پنج‌شنبه) جمعیت کثیری از ساکنان شهر جنین پیکر مطهر این چهار شهید فلسطینی به نام‌های «برکات شریم» (۲۹ ساله)، «نضال امین زیدان خازم» (۲۸ ساله)، «عمر محمد عوادین» (۱۶ ساله) و «لؤی خلیل صغیر» (۳۷ ساله) را تشییع کردند.

از سوی دیگر طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، ۸۸ فلسطینی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به شهادت رسیده‌اند که ۱۷ نفر از آن‌ها زن و کودک هستند و شهر و اردوگاه جنین با ۳۵ شهید بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، ۲۱ نفر در نابلس، هفت نفر در الخلیل، شش نفر در اریحا، پنج نفر در دره اردن، پنج نفر در قلقیلیه، سه نفر در رام‌الله، دو نفر در غزه، دو نفر در بیت لحم و در شهرک سلفیت و طوباس نیز دو نفر به شهادت رسیده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول