اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترور و خشونت، طرح آمریکایی‌ها برای کنترل کرانه باختری

صهیونیست‌ها ایده‌ای جز خشونت بیشتر برای مقابله با مقاومت فلسطین ندارند، ایده‌ای که به شکل حیرت‌انگیزی موجب شعله‌ور شدن هرچه بیشتر مقاومت در کرانه باختری شده است.

ترور و خشونت، طرح آمریکایی‌ها برای کنترل کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترور مبارزان مقاومت فلسطین توسط ارتش اشغالگر و سرویس‌های امنیتی این رژیم در شمال کرانه باختری روزانه رخ می‌دهد که نشان از اجرای طرحی سیستماتیک برای سرکوب مقاومت در این منطقه دارد، مبارزانی که اخیراً بر عملیات خود علیه اشغالگران افزوده‌اند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، روزی نیست که نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهر یا روستای فلسطینی‌ها برای دستگیری و سرکوب نیروهای مقاومت که علیه جنایات و اقدامات ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست قیام کرده‌اند، یورش نبرند.

ادامه جنایات همزمان با گسترش مقاومت

روز یکشنبه سه فلسطینی با شلیک تک تیراندازهای صهیونیست در استان نابلس در شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند. پیش از آن اشغالگران دست به جنایات متعددی در جنین و نابلس زده بودند. در این میان طبق گزارش وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان، تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به ۸۴ نفر از جمله چند کودک و یک پیرزن رسیده است.

در این راستا رژیم تل آویو با همکاری طرف‌های مختلف به ویژه آمریکا و با هماهنگی چند کشور عربی در تلاش برای سرکوب مقاومت و رهبران آن در اراضی اشغالی است. این روند کاملا با طرح امنیتی آمریکا که در نشست عقبه (در اردن) در ۲۶ فوریه از سوی ژنرال «مایک ونزل» مطرح شد، مطابقت دارد. نشستی که با حضور اردن و مصر و تشکیلات خودگردان برگزار شد تا برای روند رو به اوج مقاومت مسلحانه در کرانه باختری چاره‌جویی شود.

نسل جدید فدائیان فلسطینی

«حسن خریشه» معاون دوم شورای قانون‌گذاری فلسطین در خصوص اوج‌گیری مقاومت در کرانه باختری به وبگاه عربی‌21 گفت: «موضوع نسل جدید فدائیان در شمال کرانه باختری موجب واهمه اشغالگران شده است و از این رو این رژیم تلاش می‌کند با تمامی آن‌چه که در دست دارد از نیروی نظامی و امنیتی و لباس شخصی‌هایی که خود را فلسطینی جا می‌زنند و با استفاده از روابطی که با تشکیلات خودگردان فلسطین دارد، این معضل بزرگ خود را از میان بردارد».

او تأکید کرد: «اشغالگران این پدیده را نمونه دیگری از مقاومت غزه و یک نبرد واقعی در کرانه باختری و قدس می‌دانند، از این رو نمی‌خواهند که چنین چیزی ادامه یابد و دست به هر جنایتی علیه مردم و جوانان ما در جنین و نابلس و اریحا و جاهای دیگر می‌زنند».

حسن خریشه همچنین گفت که رژیم صهیونیستی می‌خواهد از ورای این جنایت‌ها به فلسطینی‌ها هشدار دهد که اگر نیروهای مقاومت را پناه دهند، باید منتظر عواقب آن باشند.

به گفته او اشغالگران از مقابله با پدیده جدید مقاومت در کرانه باختری عاجز مانده‌اند، از این رو مقامات سی.آی.ای و برخی سازمان‌های اطلاعات عربی و همچنین وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی آمدند تا به اصطلاح اوضاع را آرام کنند.


سفر ویلیام برنز، رئیس سی.آی.ای به فلسطین اشغالی در ۲۷ فوریه

 

این نماینده فلسطینی افزود: «عنوان اصلی نشست عقبه هم همین بود، تلاش برای کنترل اوضاع در کرانه باختری؛ اما همان روز که نشست در حال برگزاری بود، جوانان فلسطینی پاسخ دادند و شهید عبدالفتاح خروشه در روستای حواره دست به عملیات زد».

او با ابراز تأسف از ادامه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت که بر خلاف تشکیلات خودگردان، مردم فلسطین با آغوش باز پذیرای نیروهای مقاومت هستند و پایگاه این نیروها روز به روز در کرانه باختری مستحکم‌تر می‌شود.

حسن خریشه تأکید کرد که این روند موجب شکل‌گیری انتفاضه مسلحانه خواهد شد.

تشدید سرکوب‌ها مقاومت را متوقف نمی‌کند

«الیف صباغ» کارشناس امور رژیم اسرائیل نیز به وبگاه عربی۲۱ گفت که طبق طرح صهیونیست‌ها قرار بود سال ۲۰۲۳ سال پایان مقاومت فلسطینی و سرکوب تمامی امیدهای آن‌ها برای آزادی و تحمیل تمامی خواسته‌ها بر آنان باشد

او افزود:‌ «طبق چشم‌انداز اسرائیلی‌ها، این امر مستلزم همکاری اعراب با اسرائیل و همچنین همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین است تا فلسطینی‌ها جز با پذیرش خودمختاری محدود، راه چاره دیگری نداشته باشند. آن هم تنها در صورتی که اشغالگری اسرائیل را تا به ابد به رسمیت بشناسند».

صباغ سپس گفت که مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها تمامی طرح و برنامه‌های اشغالگران را به هم ریخت و جوانان فلسطینی داوطلبانه و به به شکل فردی دست به مقاومت در برابر این طرح می‌زنند و فداکاری‌های بزرگی در دو سال اخیر کرده‌اند که هیچ ملتی توانایی این مقدار فداکاری را ندارد، روندی که حمایت هیچ کشور عربی یا رهبری فلسطینی را با خود به همراه ندارد.

به گفته او مردم فلسطینی در ۱۰۰ سال اخیر در برابر توطئه جهانی و عربی شکست نخورده و نا امیده نشد‌اند، پس در ادامه نیز نخواهند شد، اما صهیونیست‌ها نیز دست از خشونت فزاینده بر نمی‌دارند، آن‌ها معتقدند که اگر چیزی با زور و خشونت به دست نیامد، با خشونت بیشتر به دست خواهد آمد.

او در تحلیل نگاه رهبران افراطی و تندروی صهیونیست گفت:‌ «تمامی اتفاقات اثر خود را در داخل اسرائیل خواهد گذاشت، آن‌ها معتقدند که اسرائیل به عنوان قدرت برتر تنها به دلیل لیبرالیسم و دموکراسی به پیروزی نهایی در برابر فلسطینی‌ها دست نیافته است، پس اگر اسرائیل خواهان فیصله یافتن تمامی مسائل است، باید مسیر خونین نظامی را پیش برود و این همان مسیر درست است».

تشدید خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در پی تشکیل کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو که وزرای تروریست را در خود جای داده، در حالی است که دیگر گروههای اسرائیلی به شدت از بروز دیکتاتوری نتانیاهو در پی تغییرات بنیادین در سیستم قضایی واهمه دارند.

در این راستا «تامیر پاردو» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اخیرا در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید اختلافات داخلی در فلسطین اشغالی گفت که این رژیم در یک فاجعه به سر می‌برد.

پاردو ادامه داد: «در یک کلام، ما اکنون در یک مصیبت به سر می‌بردیم که در حال شکل‌گیری است. من این ماه هفتاد ساله می‌شوم و اگر کسی یک، دو یا سه سال قبل از من می‌پرسید که این وضعیت اسرائیل فعلی خواهد بود، به او می‌گفتم: هذیان می‌گویی! زیرا اسرائیل ابدا به این نقطه نخواهد رسید، چون این غیرممکن است؛ اما ما اکنون در برابر بزرگترین خطر موجودیتی از سال ۱۹۴۸ تاکنون قرار داریم».

او اضافه کرد: «دشمنان روی دیوارها نشسته‌اند (کمین کرده‌اند). ایرانی‌ها هنوز یک بمب هسته‌ای هم نینداخته‌اند. برای نابودسازی اسرائیل و تجزیه اساس اولیه آن نیازی به ایرانی‌ها نیست، این کار را به صورت کاملا حرفه‌ای و خودکار می‌توان انجام داد».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول