اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

انتقاد زارعی به عملکرد ضعیف بانک کشاورزی مازندران/ کشاورزان مازنی محروم از دریافت تسهیلات

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه چرا در جذب منابع بعضی از بانک‌ها کنترل نمی‌شوند، گفت: ضعیف‌ترین بانک در استان مازندران بانک کشاورزی است درحالی‌که مازندران بیشترین فروش را در بحث کشاورزی دارد باید این مسائل را ارزیابی کنیم که چرا جذب منابع وجود ندارد.

انتقاد زارعی به عملکرد ضعیف بانک کشاورزی مازندران/ کشاورزان مازنی محروم از دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باتوجه به نبود پول در عابر بانک‌ها، خیلی از اماکن دستگاه‌های خودپرداز خودشان را جمع کردند، آن هم می‌گویند پول نداریم.

وی با بیان اینکه برای مردم ضعیف جامعه خیلی سخت شده است، گفت: همه افراد که نمی‌توانند به مرکز شهر بیایند شاید اینها برای  برخی جزئی باشد ولی برای مردم در دردسر ایجاد می‌کند. 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه چرا کشاورزان متقاضی تسهیلات در بانک کشاورزی با کاغذ بازی‌های طولانی سرگردان می‌شوند، تصریح کرد: همین وام‌های قرض‌الحسنه بعد از اینکه ضامن می‌آورند در پایان می‌گویید منابع بانک کم است و بانک مرکزی جلویش را گرفته؛ شده چندین ماه می‌مانند اینها همه‌اش اتفاق می‌فتد و ما داریم می‌بینیم. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی سهمیه می‌دهید و افراد وارد بانک می‌شوند و پرونده تشکیل می‌دهید و ضامن می‌آورد بعد ناگهان می‌گویید منابع نداریم واقعا برای مردم نگران‌کننده است. 

زارعی ادامه داد:  موضوع مهم اینکه به صراحت به مردم می‌گویند تقصیر بانک مرکزی است باید این موضوع حل شود؛ افرادی داریم پرونده آنان ۵ ماه کامل شد ولی هنوز وام پرداخت نشد اینها مسائل اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه چرا در جذب منابع بعضی از بانک‌ها کنترل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سوال ما این است بانک کشاورزی در استان مازندران باید جذب منابعش پایین باشد؟

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اعلام اینکه هیچ کشاورزی از بانک کشاورزی یک ریال وام قرض‌الحسنه نمی‌تواند دریافت کند، یادآور شد: جالب است کشاورز می‌تواند از صندوق قرض‌الحسنه خود ۵میلیون وام دریافت کند اما از بانک کشاورزی نمی‌تواند و  از آن طرف اعلام می‌‌کنید بانک کشاورزی از لحاظ جذب منابع پایین است معلوم است چون هیچ تشویقی در بانک کشاورزی ندارید.

زارعی اظهار کرد: درحال حاضر ضعیف‌ترین بانک در استان مازندران بانک کشاورزی است درحالی‌که مازندران بیشترین فروش را در بحث کشاورزی دارد باید این مسائل را ارزیابی کنیم که چرا جذب منابع وجود ندارد. چرا با این حجم از فعالیت کشاورزی و مناسبات اقتصادی در مازندران ، بانک کشاورزی استان از ضعیف ترین بانک‌های  استان در جذب منابع است؟  

وی با بیان اینکه طبقات ضعیف جامعه نسبت به بانک کشاورزی ناراضی هستند، گفت: الان در نهاده‌هایی که از خارج وارد می‌شود و کم هم نیست و فسادی که در موادغذایی ایجاد می‌شود همه اینها را به عهده بانک مرکزی می‌گذارند و می‌گویند اینها به موقع ارز را به ما نمی‌‌دهند.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول