اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت در توافق با عربستان نشان داد تعامل با همسایگان شعار نیست/اتاق بازرگانی از این فرصت نهایت استفاده را ببرد

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان هرمزگان توافق ایران و عربستان را دستاوردی مهم برای دولت دانست و از اتاق بازرگانی هرمزگان خواست که از این ظرفیت استفاده کنند.

دولت در توافق با عربستان نشان داد تعامل با همسایگان شعار نیست/اتاق بازرگانی از این فرصت نهایت استفاده را ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی تختی امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای، اظهارداشت: تعامل دنیا با نگاهِ ویژه به ‌کشورهای همسایه یکی از شعارهای محوریِ دولت سیزدهم بوده است و بنای این دولت معطوف بر این بوده که هیچ‌چیزی معطل مذاکره با غرب و برجام نشود بر همین اساس شاهد بودیم که در کنار پیگیری روند مذاکرات برای به ثمررساندن برجام سیاست تقویت تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه در دستور کار بوده است. 

وی افزود: پیوستن جمهوری اسلامی ایران، به سازمان همکاری‌های شانگهای که  امروز به نوعی یک باشگاه بین‌المللیِ اقتصادی است در آغازین ماه‌های فعالیت دولت، گام بزرگی بود که نشان داد دولت برای تحقق وعده‌هایش و بیمه‌کردن اقتصاد کشور در مقابل تحولات بین‌المللی مصر است یا به تعبیری همه‌ی پول‌هایش را در یک جیب نمی‌ریزد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان هرمزگان، تصریح‌کرد: تقویت ارتباطات با کشورهای عضو اکو و پهن‌کردن فرش‌قرمز جهت جذب سرمایه‌گذاران آن‌ها، موجب شد که استان هرمزگان که از مزیت‌های بندری، لجستیک و گمرکی برخوردار است در کانون توجهات قرار گیرد و آینده‌ای بین‌المللی برای این استان با توجه به رویکردی که در توسعه بنادر و گمرکات در شرق و غرب استان وجود دارد متصور شود.

حسین هاشمی تختی عنوان‌کرد: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در عین اینکه می‌توانند رقبایی برای جمهوری اسلامی ایران باشند ظرفیت‌هایی دارند که ایران می‌تواند با استفاده از آن‌ها اقتصاد خود به ویژه اقتصاد مردم‌محور استان هرمزگان را که بخش عمده‌ای از آن مبتنی بر دریانوردی و بازرگانی است را تقویت کند اما یکی از چالش‌هایی که همواره در این مسیر وجود داشته اختلافات فی‌مابین ایران و عربستان بوده است که خواه یا ناخواه برروی روابط با سایر کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس تاثیر می‌گذاشت. 

وی ادامه داد: توافق بین ایران و عربستان با میانجی‌گری جمهوری خلق چین، حاکی از این است که اولا سیاست دولت سیزدهم برای تعامل با همسایگان تنها یک شعار زیبا نیست بلکه دولت به جد این مسئله را دنبال می‌کند و تا حدودی هم موفق شده است. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان هرمزگان، ابزار‌داشت: میانجی‌گری چینی‌ها که در چند ماه گذشته هم با عربستان توافقات جدی‌ای داشته‌اند و هم با ایران، نشان از این دارد که چین به اهمیت ثبات در جنوب غرب آسیا و نقش بازیگران این منطقه پی‌برده است و می‌خواهد تعاملی راستین سازنده در این منطقه داشته باشد و به نوعی با کمک به ثبات در خاورمیانه، مرکزی مهم برای سرمایه‌گذاری و تامین نیازهای خود داشته باشد. 

هاشمی تختی، تاکید‌کرد: قاره آسیا، به ویژه غرب آسیا و خاورمیانه به حدی سرشار از منابع و ظرفیت است که هیچ لزومی ندارد قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای آن تصمیم بگیرند و این توافقات منطقه‌ای می‌تواند اجماعی منطقه‌ای را بین کشورها بر علیه‌ استکبار جهانی به وجود بیاورد و رشد و تعالی منطقه به ویژه در حوزه‌ی اقتصادی را سرعت ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزیدگان انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان ضمن تبریک به آن‌ها واسطه‌ی جلب اعتماد جامعه اقتصادی استان، اظهارداشت:استان هرمزگان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد می‌‌تواند حلقه وصل اقتصاد، فرهنگ، سیاست و بازوی تحکیم روابط کشورهای منطقه باشد و اتاق بازرگانی استان برای نهادینه‌سازی این جایگاه نقش بسزایی بر دوش خواهد داشت‌‌. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان هرمزگان، تاکید‌کرد: فتح بازارهای مغفول در منطقه و معرفی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ی استان جزو رسالت‌های اتاق بازرگانی استان که تقارن آغاز به فعالیت آن در دوره‌ی جدید با توافق عربستان، نشان گر این است که تلاش‌ها برای افزایش درآمدهای ارزی کشور توسط سربازان اقتصادی استان باید مضاعف شود تا موتور محرکه‌ی اقتصاد هرمزگان با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند بنابراین اتاق بازرگانی هرمزگان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد‌. 

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول