اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کلنگ احداث پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک به زمین زده شد

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ احداث پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک به زمین زده شد.

کلنگ احداث پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیمارستان دولتی 32 تختخوابی شهدای آبیک بیش از 9 سال و ۹ ماه است که افتتاح شده اما در حد کلینیک و درمانگاه به مردم خدمات ارائه شده است؛ بیمارستانی که با کش و قوسهای بسیاری همراه بوده و زمانی قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود اما با پیگیری های مجدانه شورای تامین شهرستان آبیک این مهم تحقق نیافت.

اخیرا و با پیگیری های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و فرماندار شهرستان آبیک و رایزنی با یکی از خیرین،  مقرر شده پروژه الحاقی بیمارستان احداث شود.

عصر امروز و با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین،  آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، امام جمعه موقت شهر آبیک،  فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک به زمین زده شد.

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در حاشیه مراسم کلنگ زنی به خبرنگار فارس گفت: پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک در زمینی با زیربنای ۱٠ هزار متر مربع با مساعدت یکی از خیران احداث می شود که با پای کار آمدن خیرین دیگر، عملیات اجرایی این پروژه به پیش خواهد رفت.

وی افزود: با توجه به اذعان سخنگوی دولت مبنی بر پیشرفت فیزیکی پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک بین ۳۰ تا ۴۰ درصد،  از سوی دولت برای تکمیل پروژه بودجه اختصاص می یابد، مردم شهرستان آبیک نیازمند ارتقای خدمات بیمارستان هستند و از مسئولان انتظار داشتند این پروژه مهم رقم بخورد که تا اتمام این پروژه، پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت. این پروژه با اورژانس و دیالیز 96 تختخوابی است که به بیمارستان 128 تختخوابی تبدیل می شود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به آغاز ساخت ساختمان شبکه بهداشت و درمان در زمینی به مساحت ۲٠٠٠ متر مربع ادامه داد: ساختمان فعلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک مربوط به دوران قبل از انقلاب است که ساختمان جدید در مکان فعلی احداث می شود.

فتوحی با اشاره به آغاز احداث مرکز جامع سلامت شهر زیاران در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع وی افزود: به ساختمان قدیمی مرکز جامع سلامت این شهر در اثر انفجارات ناشی از اجرای خط انتقال آب سد طالقان تا آبیک آسیب وارد شده بود این در حالی است که ساخت ساختمان خانه سکونت پزشک ۴۵ متر مربع در شهر قشلاق آغاز می شود.

به گفته وی، پیمانکاران این پروژه ها در هفته‌های گذشته مشخص شده‌اند که در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارند و عملیات اجرایی این پروژه ها را آغاز خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه زمینهای ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان به مساحت ۵۴۰ متر مربع و خانه بهداشت روستای عبدل آباد با مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی مردم اهدا شده تصریح کرد: از سوی دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نقشه های این نقشه های این پروژه های بهداشتی در مرحله تهیه قرار دارد و بعد از تعیین نقشه ها، نسبت به تعیین پیمانکاران اقدام می‌شود و در ماه‌های آینده عملیات اجرایی آنها هم آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان آبیک مسائل حوزه بهداشت و سلامت شهرستان را از نقاط ضعف این شهرستان در ابتدای کار دولت سیزدهم ذکر و خاطر نشان کرد: مردم شهرستان آبیک لایق بهترین خدمات درمانی و بهداشتی هستند که پیگیری برای اجرایی شدن این پروژه ها و اتمام آنها ادامه خواهد داشت.

فتوحی این را هم گفت که اعتبارات تمام پروژه های بهداشتی و درمانی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، اعتبارات ملی، اعتبارات شهرستان و خیرین تامین و احداث آن ها اجرایی می شود.

تغییرات بیمارستان شهدا پس از ساخت پروژه الحاقی

علی علیجانی مدیر بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در حاشیه این مراسم در خصوص تغییرات در بیمارستان دولتی شهدای شهرستان پس از ساخت پروژه الحاقی به خبرنگار فارس اظهار کرد: بخش آی سی یو و سی سی یو از ساختمان فعلی شهدا جمع آوری و به ساختمان جدید انتقال می یابد و بخش داخلی زنان و  بخش داخلی اطفال به ساختمان جدید انتقال می یاید.

وی افزود: دو اتاق عمل موجود در ساختمان فعلی بیمارستان شهدا به اتاق عمل و جراحی زنان تبدیل می شود این در حالی است که در ۴ اتاق عمل در ساختمان جدید بخش جراحی راه اندازی می شود.

طبق اذعان این مسئول، آزمایشگاه ساختمان فعلی با کلینیک ادغام شده و فضای درمانگاه بزرگتر خواهد شد و آزمایشگاه در ساختمان جدید احداث می شود.

رئیس بیمارستان شهدای آبیک اضافه کرد: احداث یک داروخانه بزرگ پیش بینی شده که طبق نقشه ها یک درب آن به سمت بیمارستان برای بیماران و درب دیگر به سمت بلوار خواهد بود تا به صورت شبانه روزی مردم بتوانند خدمات دارویی دریافت کنند.

علیجانی با بیان اینکه اورژانس به سمت بیرون توسعه می یابد،  توضیح داد: با ساخت پروژه الحاقی تعداد تختهای بیمارستان به 128 تخت می رسد که از این تعداد،  96 تخت بستری و مابقی تختهای ستاره دار مختص اورژانس و دیالیز خواهد بود و حالت سرپایی و تحت نظر دارد.

وی افزود: با ساخت پروژه الحاقی تعداد تختهای دیالیز از هشت تخت به 9 تخت می رسد این در حالی است که تعداد تختهای دیالیز بیمارستان 256 تختخوابی تامین اجتماعی فقط چهار تخت است اما تعداد تختهای دیالیز در شهرستان آبیک بیشتر است.

گفتنی است، پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک در چهار طبقه احداث خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول