اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سقوط قیمت طلا، سکه و دلار در بازار مشهد/ در یک هفته گذشته کدام بازار زیان بیشتری داشت؟

در سومین هفته اسفند، بازارهای طلا، سکه و دلار در بازار مشهد با کاهش قیمت همراه بودند.

سقوط قیمت طلا، سکه و دلار در بازار مشهد/ در یک هفته گذشته کدام بازار زیان بیشتری داشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هفته گذشته  برای معامله گران بازار ارز، طلا و سکه خوب نبود و نرخ طلا، سکه و دلار در بازار مشهد با سقوط قیمت همراه بود. در شرایطی که سایر بازارها در شب سال نو با افزایش تقاضا مواجه می شوند اما انتشار برخی خبرهای سیاسی و اقتصادی و پیگیری مسئولان برای عقب نشینی قیمت ها موجب شد تا بازار ارز در مشهد همزمان با سایر شهرهای کشورمان با افت قیمت همراه باشد و به دنبال آن هم بازار سکه و طلا که در یک ماه گذشته سقف‌های قیمتی را شکسته بود، سقوط قیمت ها را تجربه کند. حال سوال اینجاست که از میان طلا، سکه و ارز، کدام بازار در مشهد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت بیشتری را داشته است؟

قیمت دلار

در حالی که طی روزهای شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته، بازار ارز در مشهد با سیر نزولی همراه بود اما انتشار برخی خبرها موجب شد تا روز جمعه، ریزش حدود ۲ هزار تومانی قیمت ارز در بازار مشهد را شاهد باشیم. روز پنجشنبه یازدهم اسفند‌ماه، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۴ هزار و ۶۴۷ تومان اعلام شد و در بازار آزاد مشهد هم اسکناس آمریکایی تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. دیروز، جمعه نیز در حالی که  دلار غیر رسمی تا حوالی ساعت ۱۶ به نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان در کانال ها و صفحات مجازی نرخ گذاری می شد اما نرخ ارز پس از چند ساعت تا ۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش قیمت یافت. بررسی ها نشان می دهد دلار در بازار غیررسمی مشهد طی یک هفته گذشته تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

قیمت طلا

قیمت طلا طی روز پنجشنبه ۱۱ اسفند در بازار مشهد ، دو میلیون و ۵۰۱ هزار تومان‌ بود. این در حالی است که هر گرم طلا یک هفته پس از آن با قیمت دو  میلیون و ۲۷۸ هزار تومان معامله شد که کاهش قیمتی در حدود ۲۲۳ هزار تومان را نشان می دهد.

قیمت سکه

هر چند بازار سکه در هفته دوم اسفند تلاطم زیادی داشت اما کاهش چشمگیر قیمت ارز و طلا موجب شد قیمت سکه در بازار مشهد و سایر شهرهای کشورمان عقب نشینی کند. به عنوان مثال، سکه امامی حوالی ۱۱ اسفند یعنی پنجشنبه هفته قبل با نرخ ۲۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله می‌شد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۱۸ اسفند سکه امامی با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان معامله شد و  یک میلیون و ۷۰۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول