اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

ساترا یک نهاد تنظیم‌گر در حوزه صوت و تصویر فراگیر است

مدیر تعاملات بین‌الملل ساترا گفت: ساترا به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر در حوزه صوت و تصویر فراگیر است که نقشش تنظیمی، حمایتی و نظارتی در پلتفرم‌های نمایش خانگی فیلم و سریال، آموزش و اقتصادی است.

ساترا یک نهاد تنظیم‌گر در حوزه صوت و تصویر فراگیر است

باشگاه خبرنگاران توانا - عذرا کبورانی: نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده و امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه به پایان رسید.

حسین زارعی مدیر تعاملات بین‌الملل ساترا درباره نقش این سازمان در روابط بین‌الملل گفت: ساترا به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر در حوزه صوت و تصویر فراگیر است که نقشش تنظیمی، حمایتی و نظارتی در پلتفرم‌های نمایش خانگی فیلم و سریال، آموزش و اقتصادی است.

وی ادامه داد: تا به امرور تمامی مقررات در این زمینه وضع و در سایت ساترا بارگزاری شده و عموم مردم و علاقه‌مندان برای کسب مجوز می‌توانند به سایت مراجعه کنند.

زارعی درباره بخش بین‌الملل سازمان ساترا گفت: نقش ما در این بخش تبادل اطلاعات و تجربیات است. امروزه همه کشور‌ها به سمتی می‌روند تا با ایجاد پلتفرم‌ها به ذائقه مخاطب پاسخ دهند و تولیدات خارج از صدا و سیمای رسمی کشورشان را تنظیم کنند.

مدیر تعاملات بین‌الملل ساترا با بیان اینکه امروز نمایش خانگی گسترده شده و هیاهو به پا کرده گفت: نمایش خانگی و پلتفرم‌های فعال در آن نیاز به تنظیم‌گری دارند، بیشتر کشورها در پلتفرم‌هایشان نقش نظارتی و تنظیم‌گری دارند و پلتفرم‌ها ملزم هستند که نقش حمایتی و نظارتی کشورشان را بپذیرند.

وی ادامه داد: ما در بخش بین‌الملل ساترا سه کار انجام می‌دهیم: اول با نهاد‌های مرتبط کشورها و نظام رگولاتوری‌های دنیا از جمله کشورهای منطقه، تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه‌ آموزش و دیگر حوزه‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.

زارعی درباره دیگر وظایف بخش بین‌الملل ساترا گفت: وظیفه دیگر ما این است که اخبار و اطلاعات در حوزه تنظیم‌گری را بروز کنیم. کشورهای مختلف دارای قوانین تنظیم‌گری هستند و ما این قوانین و اطلاعات را در قالب روزنامه، هفته‌نامه و... دسته‌بندی و در اختیار سایر واحد‌های ساترا قرار می‌دهیم.

مدیر تعاملات بین‌‌‌الملل ساترا ادامه داد: در مجامع و گردهمایی‌های بین‌المللی که در حوزه حقوق شهروندان و مالکیت فکری است به صورت مجازی و حضوری شرکت می‌کنیم. به عنوان مثال اسفندماه در اجلاس وایکو در ژنو حضور پیدا کردیم و نشست‌هایی هم در آینده برگزار می‌شود که در آنها هم مشارکت فعال خواهیم داشت. همچنین ارتباط با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و استفاده از تجربیات آنها از دیگر برنامه‌های ما است که در قالب تفاهم‌نامه انجام می‌دهیم.

وی درباره نمایشگاه رصتا گفت: این نمایشگاه برای اولین بار به همت سازمان ساترا اتفاق افتاد و همه تلاش مسئولان این است پلتفرم‌های مختلف به هم نزدیک شوند و از تجربیات هم استفاده کنند و یک همگرایی بین آنها بوجود بیاید. همچنین این نمایشگاه در سال‌های بعد ارتقا می‌یابد و قرار است جشنواره رسانه‌های فراگیر صوت و تصویر به آن اضافه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول