اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

معرفی پلتفرم فیلم و سریال عماریاب/ محتواهای کمیاب را اینجا ببینید

مسئول تأمین محتوای رسانه عماریار گفت: تمایز عماریار با بقیه مجموعه‌های مشابه، این است که عماریار برخی از کارهایی که بقیه پخش نمی‌کنند یا کمتر پخش می‌کنند را بصورت جدی پوشش می‌دهد.

معرفی پلتفرم فیلم و سریال عماریاب/ محتواهای کمیاب را اینجا ببینید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا|شکوفه الهی‌نیا: سامانه «عماریار» که یکی از سامانه‌های اکران و انتشار فیلم و سریال است، اندکی متفاوت از بقیه رسانه‌های پخش آنلاین (VOD) به انتخاب و انتشار محتوا می‌پردازد؛ چرا که نه تنها تلاش می‌کند برخلاف جریان تولید فیلم‌ و مستند در ایران، که معمولاً سراغ سوژه‌های خاص و تکراری می‌روند، به تولید و انتشار آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بپردازد؛ بلکه آثار خوبی که قابلیت انتشار و دیده شدن در ایران و حتی جهان را دارند، اما آن طور که باید و شاید به آنها توجه نشده، را حمایت کند. این رسانه یکی از غرفه‌داران رویداد نمایشگاهی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) است و ابوالفضل خسروجردی، مسئول تأمین محتوای عماریار، مسئولیت تبیین فعالیت رسانه‌ای مجموعه عماریار را بر عهده دارد.

عماریار؛ قوی در حوزه مستند

خسروجردی در ابتدا کلیّت عماریار را مثل سایر رسانه‌های پخش آنلاین دانست و گفت: ما مثل همه رسانه‌های پخش آنلاین دیگر (سامانه‌های پخش بر خط) فیلم، سریال و مستند پخش می‌کنیم. اما بخش مستند عماریار، به خصوص مستندهای ایرانی، در مجموعه ما و حتی بین تمام رسانه‌های پخش آنلاین، قوی‌ترین است. پلتفرم‌های دیگر هم بخش مستند دارند اما معمولاً مستندهای خارجی پخش می‌کنند. اصل کار ما بر اساس انتشار مستندهای ایرانی و بیشتر مستندهای متعلق به جبهه انقلاب به صورت جدی و قوی بنا شده است.

آموزش حرفه‌ای در عماریار

خسروجردی به نقطه قوت دیگر عماریار اشاره کرد و گفت: بخش دیگری که نسبت به سایر همکاران قوی عمل کردیم و خاصّ محل مراجعه است، حوزه آموزش حرفه‌ای است. در سامانه عماریار چندصد عنوان آموزش و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند تربیت فرزند، فیلم‌نامه‌نویسی، ساخت مستند، کارگردانی، کسب‌وکار و... قرار داده شده است. از برگزارکننده‌های این دوره‌ها در حوزه فیلم‌سازی می‌توان بهروز افخمی، اسفندیار شهیدی، داوود مرادیان، مرحوم نادر طالب‌زاده و در حوزه تربیت فرزند حجت‌الاسلام صادقی را نام برد. این دوره‌ها قبلاً برگزار و ضبط و تدوین حرفه‌ای شده‌اند. دوره‌های حرفه‌ای در عماریار برای همه  قابل خریداری و استفاده است.

انتشار آثار عربی زبان

مسئول تأمین محتوای عماریار ادامه داد: بخش دیگری که مخصوص ما است و جای دیگر یا دیده نمی‌شود یا کم دیده می‌شود، بخش عربی است. ما سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی، نماهنگ‌ها، مستندهای عربی و... را از سرتاسر جهانِ اسلام جمع آوری کرده و هر روز به این پایگاه اضافه می‌کنیم.

برنامه «آرمان» به یاد آرمان

او افزود: عماریار در بخش تولید نیز در زمینه‌های داستان کوتاه، مستند، نماهنگ و ... فعالیت دارد. یکی از مجموعه‌های تولیدی ما برنامه گفت‌وگو محور «آرمان» است. در این برنامه که از اوایل اغتشاشات ۱۴۰۱ آغاز شد، از کارشناسان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دعوت می‌کنیم و به تحلیل مسائل روز می‌پردازیم. الآن در حال پیش تولید فصل جدید این برنامه هستیم و تا یکی دو ماه دیگر فصل دوم آن منتشر می‌شود.

کشف استعدادها در عماریار

خسروجردی درباره مزیت دیگر عماریار گفت: ممکن است در عماریار برخی کارها آماتوری به نظر برسند. شاید این موضوع برای مجموعه‌ای که دنبال کسب درآمد مالی است کار مقرون به صرفه‌ای نباشد. اما ما برخی از کارهای غیر حرفه‌ای را می‌بینیم و می‌فهمیم کارگردانش آدم جوان و خوش‌فکری است. بارقه‌هایی نیز در کارش می‌بینیم که نشان می‌دهد در آینده می‌تواند از نظر فکری و توانمندی برای کشور مفید باشد. می‌گذاریم کارش در مجموعه عرضه شود، دیده شود و مردم برایش نظر‌ بگذارند. حتی با ارسال نظرات مردمی از طریق اس‌ام‌اس برای تولید کننده اثر، امکان تعامل مستقیم را نیز فراهم می‌کنیم.

انتشار محتواهای کم‌یاب در عماریار

خسروجردی تفاوت دیگرِ عماریار با بقیه رسانه‌های پخش آنلاین را رو کرد و ادامه داد: تمایز عماریار با بقیه مجموعه‌های مشابه، این است که عماریار برخی از کارهایی که بقیه پخش نمی‌کنند یا کمتر پخش می‌کنند را بصورت جدی پوشش می‌دهد. برای مثال آثاری که در مورد جنگ اقتصادی داریم. این آثار که داخل ایران ساخته می‌شوند به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان و این که چه کارهایی می‌توانیم برای بهبود اوضاع اقتصادی انجام دهیم می‌پردازد. مانند ظرفیت‌های تحرک اقتصادی در مردم. یکی باید سراغ این موضوعات برود و ما این کار را در موضوعات ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... انجام می‌دهیم.

تأثیر عماریار بر فرهنگ عمومی مردم

خسروجردی تصریح کرد: همانطور که از اسم رسانه عماریار معلوم است، در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌الملل و موضوعات کلان نظامی روشنگری می‌کنیم و باز هم کار زیادی داریم. بخش بزرگی از این آثار همه جا پیدا نمی‌شوند و حتی اگر در دسترس هم باشد به دلایلی همه جا نمی‌گذارند. اما ما این‌ها را منتشر می‌کنیم. این جور کارها، این جور روایت از داخل کشور و از وضعیت بین‌الملل همه جا پیدا نمی‌شود. کسی که بخواهد دسترسی داشته باشد می‌تواند به راحتی بیآید در عماریار و آن را ببیند. این خود برای مردم نوعی ارزش افزوده حساب می‌شود. محتواهایی را که همه به آن دسترسی ندارند و همه جا پخش نمی‌شود را جمع‌آوری کردیم.

هدف رسانه عماریار آگاهی‌بخشی به مردم است

او تأکید کرد: هر چه بتوانیم کشور را جلو ببریم، حتی یک قدم، ظرفیت‌های مردم را فعال‌تر کنیم و ذهن مردم را چه نسبت به کل کشور و چه نسبت به مسائل پیرامونی جهان اسلام و بین‌الملل روشن‌تر کنیم بیشتر به وظیفه خود در عماریار عمل کرده‌ایم.

خسروجردی، در پایان، با ذکر کم کیفیت بودن سایت عماریار گفت: سایتی که تا الآن داشتیم بر بدنه وردپرس اجرا شده که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به کیفیت لازم نرسیده است. از عید امسال سایت اختصاصی عماریار بالا می‌آید که ضعف‌های قبلی را ندارد‌. اپلیکیشن عماریار نیز از عید امسال قابل استفاده خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول