اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

مراسم تجلیل از ادوار و برترین‌های سی امین جشنواره دانشجوی نمونه 16 اسفند ماه برگزار می‌شود

مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: مراسم تجلیل از ادوار و برترین‌های سی امین جشنواره دانشجوی نمونه در دو سطح دانشگاهی و کشوری 16 اسفند ماه برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از ادوار و برترین‌های سی امین جشنواره دانشجوی نمونه 16 اسفند ماه برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان اموردانشجویان، ابوالفضل دانشور مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره مراسم تجلیل از منتخبین ادوار و برترین‌های سی‌امین جشنواره دانشجوی نمونه، گفت: جشنواره دانشجوی نمونه کشوری هر ساله با همکاری دو وزارت­خانه علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو سطح دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.

دانشور ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاه­های سراسر کشور برای رقابت در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری برگزار می‌شود. 

مدیرکل دانشجویان داخل تاکید کرد: دانشجوی نمونه به فردی گفته می‌شود که از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت­‌های فناوری در جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان قرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: جشنواره دانشجوی نمونه در دو سطح دانشگاهی و ملی به انجام می‌رسد، به گونه­‌ای که نخست دانشجویان در سطح دانشگاهی با یکدیگر به رقابت پرداخته و آن دسته از دانشجویان که برترین امتیازات را بر اساس آئین­‌نامه دانشجوی نمونه به دست آورده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاه مورد تقدیر قرار می­گیرند.همچنین افرادی که شرایط معرفی و نیل به مرحله دوم و کشوری را کسب نموده ­اند، به دبیرخانه مرکزی معرفی می­‌شوند. 

 دانشجوی نمونه کشوری به شخصی اطلاق می‌شود که به واسطه کسب بالاترین امتیاز در گروه و مقطع تحصیلی بر اساس ارزیابی دانشگاه‌ها، مدارک و مستندات وی به وزارت عتف ارسال شده و در هیئت داوری تخصصی وزارت مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
 
دانشور اظهار کرد: این دسته از دانشجویان علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی، از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع برخوردار می‌شوند.
 
مدیرکل امور دانشجویان داخل ضمن اشاره به لزوم احراز شرط اولیه معدل تصریح کرد: حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۶، مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ و دکتری تخصصی نیز ۱۷ تعیین شده است. دانشجویان در صورت دارا بودن شرط معدل،
می­‌توانند مدارک خود را در زمینه­‌ها‌ی مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگزاری کنند.
 
دانشور افزود: دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از طی ۴ نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و مقطع دکتری تخصصی پس از کسب نمره آزمون جامع، مجاز هستند در این رقابت ملی شرکت نمایند. ضمن اینکه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، معدل کل ذکر شده بدون احتساب نمره پایان‌نامه می‌باشد.
 
وی یادآور شد: پس از اتمام فرصت ثبت‌نام، تعداد ۸۴۵ ثبت اولیه و ۵۵۳  ثبت نهایی توسط دانشجویان در سامانه جشنواره دانشجوی نمونه صورت گرفته است.

 شایان ذکر است، پس از انجام فرآیند داوری در مرحله دانشگاهی، ۵۲ نفر از داوطلبان به داوری مرحله کشوری راه یافته و در پایان روند داوری­‌ها، تعداد ۱۶ نفر از دانشجویان به عنوان برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال جاری انتخاب شده­‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول