اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

برنامه وزارت علوم حمایت از تلاش و بهره وری بیشتر است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست وزارت علوم، حمایت از تلاش بیشتر و بهره وری بالاتر است و در همین راستا آیین نامه پایه های تشویقی برای اعضای هیئت علمی تدوین شد و برای یاوران علمی و دانشجویان نیز در حال تدوین است.

برنامه وزارت علوم حمایت از تلاش و بهره وری بیشتر است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در آیین معارفه حسین مرادی سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و تکریم  اسدالله تیموری رئیس پیشین این دانشگاه گفت: در راستای تشویق اعضای هیئت علمی به فعالیت بیشتر و بهره وری بالاتر پایه های تشویقی از ۵ پایه به ۶۰ پایه افزایش یافت و در خصوص دانشجویان و یاوران علمی نیز اعطای پایه تشویقی در حال تدوین آیین نامه است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در علم و فناوری بهترین سرمایه‌گذاری است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به مقوله علم و فناوری اهمیت ویژه قائل است که نمونه آن را در سفرهای استانی رئیس جمهور و توجه ویژه به دانشگاه در مصوبات سفرهای استانی شاهد هستیم.

زلفی‌گل گفت: همانگونه که ابعاد مختلف زندگی امروز با سالیان گذشته متفاوت است، در زمینه علم و فناوری نیز با تغییر اقلیم و تفاوت در شاخه‌های مختلف علم و شیوه‌های آموزش روبرو هستیم.

وزیر علوم اظهار داشت: در شرایط امروز دنیا، زمینه‌های علمی مانند هوا فضا، علوم شناختی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا جایگاه ویژه ای پیدا کردند که اگر دولت‌ها و حاکمیت‌ها توجه درخور به این حوزه نداشته باشند، حاکمیت آنها دچار آسیب خواهد شد.

زلفی‌گل اظهار داشت: در دنیای امروز دولت‌ها به دنبال ایجاد و خلق ارزش و ثروت از دانش هستند و برنامه هایی برای استخراج معادن از سیارک ها و انتقال آنها به زمین مطرح شده هست. وزیر علوم تاکید کرد : علم علاوه بر سرمایه گذاری به سیاست گذاری نیز نیاز دارد برای مثال ما باید برای ایجاد توازن میان رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی و علوم پزشکی برنامه ریزی کنیم.

وی مهارت آموزی را یکی از راه حل‌های مشکلات موجود آموزش عالی دانست و گفت: در بحث رشته های کشاورزی آماده دریافت نطرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری هستیم.

زلفی‌گل گفت: با توجه به تصویب آیین‌نامه جذب نخبگان به عنوان عضو هیأت علمی سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی ساری می‌تواند از این ظرفیت برای تقویت توانمندی علمی دانشگاه استفاده کند.

وی به سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری توصیه کرد: اسامی نخبگان متقاضی عضویت به عنوان هیئت علمی را از بنیاد نخبگان دریافت و بهترین های گروه کشاورزی را جذب کند.

در بخش پایانی این برنامه، وزیر علوم با اهدای لوح سپاس از خدمات اسدالله تیموری رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تجلیل و حکم انتصاب حسین مرادی را به عنوان سرپرست این دانشگاه به وی اعطا کرد.

زلفی گل همچنین از روسای پیشین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی نیز قدردانی کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول