اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روایتی از خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم قزوین/ از احداث ۵ مجتمع آب رسانی تا اجرای ۹ پل و راه روستایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از پیشرفت حدود ۴٠ درصد پنج مجتمع آبرسانی مناطق دوردست و مستعد خدمت خبر داد و گفت: احداث دو مجتمع آبرسانی تا خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد.

روایتی از خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم قزوین/ از احداث ۵ مجتمع آب رسانی تا اجرای ۹ پل و راه روستایی

سرهنگ امیرعلی حسینیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین، یکی از اصلی ترین و مهم ترین رسالت سپاه پاسداران را حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد:  سپاه در هر جا و هر عرصه ای که نیاز باشد برای دفاع از انقلاب و ارزش ها و دستاوردهای آن حاضر و آماده است و یکی از اقداماتی که در دستور کار سپاه قرار دارد، کمک به محرومیت زدایی و خدمت بی منت به مردم به ویژه ولی نعمتان عزیز در مناطق روستایی دوردست و مستعد خدمت است.

وی یکی از نیازمندی های اصلی مناطق مستعد خدمت و دوردست روستایی را آب شرب ذکر و با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن علیه السلام در کشور برای کمک به دولت و دستگاه‌های اجرایی جهت محرومیت زدایی و خدمت به مردم، حل آب شرب مناطق روستایی و مستعد خدمت را از ماموریت‌های مهم سپاه پاسداران عنوان کرد و افزود: طبق مطالعات انجام شده حدود دو دهه شرکت آبفای استان قزوین در زمینه مناطقی که دارای مشکل آب و مستعد خدمت رسانی هستند، نیاز سنجی شده و نقشه های فنی و مهندسی آنها طراحی شده است. اواخر سال ۱۴۰۰ با انعقاد قرارداد بین قرارگاه امام حسن علیه السلام در تهران با وزارت نیرو در خصوص آبرسانی به مناطق مذکور، مردم استان قزوین هم از موهبت الهی آب سالم بهره مند می شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به پیش‌بینی احداث ۵ مجتمع آبرسانی در ۵ نقطه استان قزوین برای ۹۶ روستا بیان کرد: احداث مجتمع های آبرسانی در الموت شرقی، قاقازان کوهین، دهستان چقور طارم سفلی، فارسجین و ضیاءآباد در دستور کار قرار دارد که همزمان با خط انتقال بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر، احداث مخازن بتنی، نگهداری و ذخیره آب شرب و حفر چاه‌های عمیق و غیره اجرایی می‌شود.

حسینیان اضافه کرد: عملیات اجرایی مجتمع های آبرسانی از امسال آغاز شده که در مجموع پیشرفت فیزیکی این مجتمع ها ۳۹ درصد بوده؛ دو مجتمع قاقازان کوهین و دهستان چوقور طارم سفلی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سعی بر این است با همت شبانه روزی جهادگران، خرداد ماه سال آینده تحویل این دو مجتمع قطعی شود.

وی طول مدت اجرای ۵ مجتمع آبرسانی استان قزوین در مناطق دوردست و مستعد را ۳۰ ماه ذکر و تصریح کرد: درصدد هستیم با تلاش شبانه روزی جهادگران سپاه و حمایت های دولت اعم از استانداری قزوین، شرکت آب منطقه‌ای و دستگاه های اجرایی مربوطه استان، در زمانی کمتر از موعد تعیین شده آب شرب بهداشتی، سالم و کافی به ۹۶ روستا برسد و با دسترسی مردم این مناطق به آب گوارا، زندگی آسوده و راحتی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اجرای حدود ۴۰ پروژه آبرسانی تک روستایی در خارج از مجتمع های پنجگانه خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد کارهای این پروژه ها به نتیجه نهایی رسیده و به دلیل برودت هوا و بارندگی ها ۲۰ درصد کار باقی مانده و اجرای آن به تاخیر افتاده که در ماه‌های آتی این تعداد پروژه به اتمام می رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه(عج) استان قزوین اذعان کرد: طبق تفاهم نامه قرارگاه امام حسن علیه السلام با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، اجرای ۱۱ پروژه پل و راه در دستور کار سپاه پاسداران قرار گرفته که ۹ پروژه به اجرا رسیده و تحویل قطعی شده و دو پروژه دیگر هم در دست احداث است که در موعد مقرر، تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول