اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمک ۳ میلیارد ریالی مردم خراسان‌شمالی به مددجویان کمیته امداد

رئیس اداره مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسا‌ن‌شمالی گفت: امسال مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال صدقه از طریق کد کیو.آر پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است.

کمک ۳ میلیارد ریالی مردم خراسان‌شمالی به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمد حسنی، رئیس اداره مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی صدقات از طریق کد کیو.آر از مهر ماه سال گذشته در استان آغاز شده است، اظهارکرد: امسال مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال صدقه از طریق کد کیو.آر پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است.

 وی گفت: تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، امکان پرداخت صدقه در هر زمان و جلوگیری از استهلاک پول ملی از مزایای پرداخت صدقه از طریق کد کیو.آر است. 

رئیس اداره مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: در استان ۹۳ هزار مشترک وجود دارند که کمک‌های خود را از طریق کد کیو.آر به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندوق‌های صدقه نصب شده در معابر یک هزار و ۲۴ صندوق جانمایی شده در اماکن یک هزار و ۴۳۸ صندوق و تعداد صندوق‌های کوچک توزیع شده نیز ۸۹ هزار است. 

حسنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این استان ۱۸۵ هزار مشترک صدقات وجود دارد که نسبت به سال گذشته این آمار ۲ برابر شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از پرداخت ۸۸ میلیارد ریال صدقه از سوی خیران طی ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: میزان درآمدهای صدقات جمع‌آوری شده در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۸۷۸ خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول