اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی سمنان

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی پویا انرژی در سمنان بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) ظهر امروز به‌اتفاق تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این سازمان از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی پویا انرژی در سمنان بازدید کرد.

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو با حضور در نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی سمنان در جریان ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه قرار گرفت و عضو هیأت مدیره شرکت پویا انرژی نیز به تشریح مسائل در خصوص نحوه تهیه تجهیزات نیروگاه، نصب و راه‌اندازی آن پرداخت.

در این بازدید محمدهادی سالار، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای سمنان و تعدادی از کارشناسان این معاونت نیز حضور داشتند.

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی پویا انرژی در حاشیه شهر سمنان در زمینی به مساحت 15 هکتار قرار دارد و عملیات اجرایی آن از سال 1399 آغاز و با هزینه‌ای بالغ‌بر 160 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شده و در بهمن‌ماه 1401 مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته است.

از ویژگی‌های این نیروگاه، نصب پنل‌های خورشیدی نوع Bifacial (دوطرفه) است؛ به‌طوری‌که می‌تواند میزان تولید نیروگاه را تا 25 درصد افزایش دهد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول