اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بخش خصوصی وارد احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در سمنان شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: اقدامات خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان سمنان صورت گرفته است.

بخش خصوصی وارد احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در سمنان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت برق منطقه‌ای سمنان با دانشگاه صنعتی شاهرود، بر همکاری متقابل و تعامل بیش از پیش در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی تأکید شد.

مجید وفایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری در حوزه صنعت و دانشگاه گفت: همکاری و ارتباط میان دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک یاری رساند.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را استفاده از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و آموزشی طرفین برای انجام فعالیت‌های مورد توافق، میان شرکت برق منطقه‌ای سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود به‌منظور برطرف ساختن نیازهای متقابل دانست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان افزود: صنعت برق یکی از صنایع زیرساخت بوده که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در ابعاد کمی و کیفی داشته است و با بهره‌گیری بیشتر از دانش و فناوری مؤسسات علمی و تحقیقاتی می‌تواند در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بردارد.

وفایی، ظرفیت تأسیسات و تجهیزات صنعت برق در استان را مطلوب دانست و بیان کرد: بیش از 70 درصد مصرف برق استان در بخش صنایع و تولید بوده که بیانگر استفاده بهینه و مفید از تولید انرژی الکتریکی در استان است.

وی با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان در زمینه بهره‌مندی از انرژی آفتاب و باد گفت: اقدامات خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی صورت گرفته است و 10 مگاوات نیروگاه خورشیدی در روزهای اخیر با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

محمدهادی سالار، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای سمنان نیز با اشاره به تفاهم‌ صورت‌گرفته با دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: موضوعات قابل همکاری بر اساس این تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی در راستای ارتقای سطح علمی کارکنان، انجام طرح‌های پژوهشی به‌منظور رفع مشکلات شرکت برق منطقه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری در برگزاری سمینارهای علمی و تخصصی صنعت برق و انجام پروژه‌های اجرایی مشاوره و تحقیقاتی است.

وی از دیگر توافقات به‌عمل‌آمده در این تفاهم‌نامه را حمایت از اجرای پروژه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با فعالیت شرکت، پذیرش دانشجویان دانشگاه از سوی واحد آموزش شرکت برای گذراندن دوره‌های کارآموزی، همکاری در برگزاری بازدیدهای متقابل علمی برای اساتید، دانشجویان، مدیران و کارشناسان شرکت، اجرای دوره‌های آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت، بلندمدت تخصصی مشترک و تحصیلات تکمیلی و گردهمایی‌های علمی مشترک، امکان استفاده متقابل از امکانات کتابخانه‌ای به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی و نرم‌افزاری برای کارشناسان و مدیران و اساتید دانشگاه و شرکت، استفاده از کارشناسان متخصص شرکت جهت تدریس در محیط‌های آموزشی بنا به درخواست دانشگاه برشمرد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول