اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

774 هزار بازمانده از تحصیل در کشور/ رونمایی از سامانه برپا در روز دوشنبه

قائم مقام وزیر کشور گفت: 774 هزار افراد بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارند که در طرح 2020 مورد حمایت تحصیلی قرار خواهند گرفت.

774 هزار بازمانده از تحصیل در کشور/ رونمایی از سامانه برپا در روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی آقا محمدی امشب پس از جلسه شورای هماهنگی محلات کمتر برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 774 هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که ما در طرح 2020 توجه به محلات کمتر برخوردار در شهرهای مختلف کشور موضوع تحصیل و سوادآموزی یکی از اولویت‌ها است.

وی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان و تهران در صدر این استان‌ها هستند و در استان گلستان نیز 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل وجود دارد.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: سامانه‌ای با عنوان سامانه «برپا» طراحی شده و در این سامانه افراد بازمانده از تحصیل شناسایی شده و این افراد به معلمان داوطلب برای آموزش متصل می‌شوند و موضوع سوادآموزی با جدیت بهتری برای این افراد پیگیری خواهد شد.

آقا محمدی تاکید کرد: این سامانه دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش رسما در کشور رونمایی خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق کمتر برخوردار نیز سامانه دیگری طراحی شده که همین روش برای این افراد اجرا خواهد شد، تست‌های کنکوری برگزار می‌شود و این فرد تا قبولی در کنکور هدایت تحصیلی خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری با اشاره به ضرورت توجه به مسکن محرومان گفت: 300 هزار مسکن برای محلات کمتر برخوردار و افراد نیازمند و در معرض آُیب‌های اجتماعی ساخته خواهد شد.

آقامحمدی بیان کرد: موضوع اشتغال یکی دیگر از دغدغه‌های ما در طرح 2020 است که در اقدامی نوآورانه در شهر تهران 200 هزار انواع فرصت شغلی شناسایی شده که شرایط به صورتی است که نیازمند تامین نیروی انسانی برای این فرصت‌های شغلی هستیم و در حال حاضر از تمام محلات تهران در حال ثبت‌نام برای اشتغالزایی در این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: این نوع طرح‌ها در شهرستان‌ها نیز قابلیت اجرا دارد و اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی آن در حال انجام است و حتی در برخی استان‌ها اقدامات مشابهی شروع شده و ما به دنبال ساماندهی و یکپارچه سازی آن هستیم.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: توجه به مسئله تغذیه با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، تشکیل تیم‌های فوتبال محلات آقایان و داژبال بانوان، اجرای برنامه‌های شاد محله‌محور از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح 2020 است.

آقامحمدی تاکید کرد: به زودی سامانه سخا کمیته امداد که در حال استفاده است با نقشه جامع شناسایی مناطق محروم و رصد آماری وضعیت فقر در مناطق مختلف کشور به عرصه خدمت وارد خواهد شد و اطلاعات این سامانه برای رفع محرومیت‌زدایی در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همین طرح با عنوان طرح 4040 در روستاهای کشور نیز اجرایی خواهد شد و ما این طرح را از استان گلستان از امروز آغاز کرده‌ایم و گلستان پایلوت اجرای این طرح خواهد شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول