اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «بردی محمداف»‌ با رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل

رئیس جمهور ترکمنستان با رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل که در حال اتمام ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آسیای مرکزی است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار «بردی محمداف»‌ با رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان قبل از سفر به بحرین با «ناتالیا ژرمن» رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل که در حال اتمام ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 ژرمن ضمن قدردانی از امکان گفت و گو برای موضوعات و عوامل امیدوارکننده در توسعه بیشتر همکاری‌های مثمر ثمر، سلام گرم «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد را به رئیس جمهور ترکمنستان ابلاغ و برای  ترکمنستان مستقل آرزوی صلح، رفاه و موفقیت در مسیر تحولات بزرگ کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان به نوبه خود ضمن تشکر از سخنان محبت آمیز، بهترین آرزوهای خود را در قبال رئیس این سازمان مقتدر که در فرآیندهای جهانی و دنیای مدرن نقش پیشرو دارد، را ابراز داشت.

 بردی محمداف با ابراز قدردانی از کار مثمر ثمر و مشارکت شخصی ژرمن در توسعه همکاری بین ترکمنستان و سازمان ملل متحد، انتصاب وی را به عنوان مدیریت کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل تبریک گفت و برای وی ​​آرزوی موفقیت و دستاوردهای جدید در این سمت کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان خاطرنشان کرد: دیپلماسی پیشگیرانه همچنان ابزاری بسیار مناسب و مورد تقاضا برای کمک به کشورها در شناسایی و حذف تهدیدهای بالقوه علیه صلح و امنیت است.

وی تاکید کرد که کشورها و اعضای شورای امنیت همچنین در راستای حفظ امنیت منطقه‌ای با یکدیگر همکاری دارند از جمله راهبرد جهانی سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در چارچوب مرحله چهارم اجرای طرح اقدام مشترک در حال انجام است.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین با خرسندی خاطر نشان کرد که سازوکارهای دیپلماسی پیشگیرانه چندجانبه ایجاد شده و با موفقیت در حال انجام است که می‌توان از «آکادمی دیپلماسی پیشگیرانه» و «گفت‌وگوی زنان در آسیای مرکزی» نام برد.

ژرمن بار دیگر صمیمانه از حمایت‌های انجام شده در این سال‌ها در کار موفقیت آمیز هیئت دیپلماتیک به ریاست وی و ایجاد بسترهای جدید همکاری تشکر و برای مردم ترکمنستان آرزوی خوشبختی و موفقیت در اجرای همه برنامه‌ها و وظایف بزرگ را کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول