اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عشق‌آباد میزبان نشست «ترکمنستان و سازمان ملل؛ گفت‌وگو برای صلح و توسعه»

در یک نشست رسمی به مناسبت سی‌اُمین سالگرد عضویت ترکمنستان در سازمان ملل بر اهمیت تعامل و دستاوردهای مشترک تأکید شد.

عشق‌آباد میزبان نشست «ترکمنستان و سازمان ملل؛ گفت‌وگو برای صلح و توسعه»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشستی رسمی به مناسبت سی اُمین سالگرد عضویت ترکمنستان در سازمان ملل متحد تحت عنوان «ترکمنستان و سازمان ملل، گفت وگو در جهت  تضمین صلح و توسعه» در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست «رشید مرداف» وزیر خارجه ترکمنستان که ریاست آن را نیز به عهده داشت، در سخنان خود بر تلاش مشترک این کشور و سازمان ملل متحد برای پرداختن به موضوعات مهم عصر حاضر به نام تامین صلح جهانی، امنیت و توسعه پایدار که مورد حمایت گسترده جامعه جهانی است، تاکید کرد.

«ناتالیا ژرمن»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی، در سخنرانی خود گزیده‌هایی از سخنرانی «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد را قرائت کرد که در این پیام اثربخشی و مشارکت چند قالبی ترکمنستان با سازمان ملل متحد و آژانس های تخصصی آن بیان شد.

وی همچنین به تعهد ترکمنستان و سازمان ملل به توسعه بیشتر همکاری‌ها در مسیر صلح، ثبات و امنیت جهانی اشاره کرد.

سخنرانان دیگر «دیمیتری شلاپچنکو» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ترکمنستان، «نارین ساهاکیان»، نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد، «محمد فیاضی» رئیس دفتر یونیسف در ترکمنستان، «آق سلطان آتایوا»  نماینده دائم ترکمنستان در سازمان ملل، «زائتسوف» رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت جهانی در ترکمنستان ، «کامندا» نماینده منطقه‌ای دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در آسیای مرکزی و «گارا» مدیر منطقه‌ای مرکز فناوری آب و هوا سازمان ملل متحد، به صورت ویدئو کنفرانس صحبت کردند.

سخنرانان بر اهمیت تعامل دولت ترکمنستان و سازمان ملل متحد و دستاوردهای مشترک تاکید کردند.

در این نشست ارتباط و ابتکارات پیشنهادی ترکمنستان تحت رهبری «قربانقلی بردی محمداف» رئیس دولت در زمینه انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت و سایر موارد که در تعدادی از قطعنامه‌های تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد گنجانده شده است، نیز نشان داده شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول