اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

درگیری لفظی دوباره در شورای شهر بندرعباس/ از ناکارآمدی درآمدزایی شهرداری تا خاله بازی کودکانه در جلسات

جلسه علنی شورای شهر بندرعباس دستخوش برخی از مشاجرات از ناکارآمدی شهرداری در درآمدزایی و خاله بازی کودکانه در جلسات تا از حق و حقوق شهروندان را برای خدمات بیشتر دفاع خواهم کرد .

درگیری لفظی دوباره در شورای شهر بندرعباس/ از ناکارآمدی درآمدزایی شهرداری تا خاله بازی کودکانه در جلسات

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه امروز شورای شهر بندرعباس نیز به مانند بسیاری از جلسات این شورا بازهم صحنه درگیری لفظی و تنش میان اعضا بود.

در ابتدای این جلسه فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق میان دستور خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن امسال مردم با وجود تمامی برنامه ریزی مخالفین و مضاعف بر آن مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: این راهپیمایی به معنای واقعی حماسه ای بزرگ بود که ملت ایران با تمام وجود خویش آن را آفرید.

وی افزود: این حماسه مردم سبب شده که افراد تصمیم گیر نظام مسئولیت دو چندان در قبال مردم داشته باشند و سمت و سوی برنامه ریزی های خود را در کاهش مشکلات اقتصادی طرح ریزی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس یادآور شد: شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس در مورد بودجه ۱۴۰۲با برنامه ریزی صحیح و امکانات شهری در جهت رفع نیاز های مردم بصیر قرار دهند.

جراره ادامه داد : در هفته های گذشته شاهد رویدادها ی ورزشی  خوبی در بندرعباس بودیم و از شهرداری بخاطر ایجاد شور و نشاطی که با طرح ورزشهای همگانی مانند پیاده روی خانوادگی انجام دادند، تقدیر می شود.

وی همچنین اظهار کرد: فولاد کاوه جنوب کیش در راستای مسئولیت اجتماعی کارهای بسیار ارزشمندی در جهت ورزش های همگانی انجام داد که جای تشکر دارد.

اجبار بر کاهش سقف بودجه / خاله بازی برگزاری جلسات شورای

در ادامه یعقوب دبیری نژاد عضو دیگر شورای شهر در نطق خود اظهار کرد: حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ستودنی بود بویژه در شهر بندرعباس با حضور بی سابقه مردم روبرو بودیم که خود نشانه بصیرت مردم انقلابی این شهر است.

وی افزود: حضور اقشار ضعیف جامعه با وجود تورم و مشکلات اقتصادی نشان داد که مردم ما صادقانه پای نظام اسلامی با قوت و قدرت ایستاده اند .

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد برخی از اعضای شورای شهر با وجود این مردم، فقط سعی در به دست آوردن رای مردم دارند و به دنبال مطامع خود هستند.

دبیری نژاد ابراز داشت: بنابر وظیفه ذاتی شورای زمینه بازدید از محلات مانند بهشت زهرا را برای پیگیری مشکلات مهیا کرده بودیم که رئیس شورای همزمان جلسه ای را به فوریت اعلام کردند و شهردار را از همراهی در بازدید از محلات منع کردند و ملزم به اولویت رسیدگی به جلسه کردند که از رئیس شورای شهر چیزی جز این رفتارها انتظار نمی رود.

وی در ادامه بیان کرد: رئیس شورای شهر طبق ماده 18 حداقل باید موضوع جلسه را یک هفته قبل به اعضای شهر اعلام کند که از ۷۰ جلسه تاکنون فقط سه مورد طبق آیین نامه داخلی صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اداره جلسات شورای خاله بازی نیست، افزود: ۲ساعت قبل از جلسه دستور کار جلسات را بیان کردند که این شکل اداره شهر، زیبنده شورا نیست.

دبیری نژاد اضافه کرد: رئیس شورا، شهردار را ملزم به کاهش سقف بودجه می کند و تا بر خلاف رسیدگی شورا انجام نشود و شهردار را از رسانه ای کردن این موضوع منع کردند.

ناکارآمدی شهرداری در خصوص درآمد زایی

در ادامه اسماعیل بواشه عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : با توجه به بررسی ها در تدوین بودجه ۱۴۰۲ اصول بودجه نویسی رعایت نشده است.

وی افزود: باید منطق در بررسی بودجه حاکم کرد. چرا بودجه سال آینده 130 درصد رشد دارد در حالی که بودجه امسال شهرداری تا پایان دی ماه 52 درصد و نهایتا تا پایان سال 65 درصد محقق می شود باید در سال آینده 130 درصد رشد داشته باشد؟

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس یادآور شد: براساس نظام بودجه ای افزایش بودجه سبب تعهدات برای شهرداری خواهد شد و براساس تورم و براساس صرفه جویی در کشور باید بودجه کاهشی بسته شود تا بتوانیم شاهد تحقق آن باشیم.

بواشه با تشکر از رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: در پیگیری جلسات بودجه، وقت زیادی گذاشته شده است.

تا زمانی که نماینده مردم هستم از حقوق مردم دفاع می کنم

 فاطمه جراره  رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پاسخ گویی به یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر گفت: بودجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شورا مبنای خود را در تدوین بودجه واقعی قرار داده است .

وی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای گاها تا ساعت ۹شب وقت برای بررسی نهاده است که قابل تقدیر است. بنده نیز قطعا تا زمانی که نماینده مردم هستم از حق و حقوق شهروندان دفاع خواهم کرد و تمام این موضوعات را برای خدمات بیشتر تحمل خواهم کرد.

جراره گفت: زمانی که تصمیمات به نفع مردم گرفته شود، آسیب ها از شهروندان دور خواهد شد و وقت نظارتی خود را بر روند کارهای شهرداری کاهش نخواهیم داد.

پایان پیام /

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول