اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خانه صنایع دستی در بیجار راه‌اندازی شود/لزوم توجه مسوولان کردستان به ظرفیت‌های گردشگری دیار گروس

فرماندار بیجار به صنایع دستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و خواستار تشکیل خانه صنایع دستی برای ساماندهی فعالان این بخش و توجه ویژه به بخش گردشگری در این شهرستان شد.

خانه صنایع دستی در بیجار راه‌اندازی شود/لزوم توجه مسوولان کردستان به ظرفیت‌های گردشگری دیار گروس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، احمدرضا قاسمی عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان بیجار که در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بیجار به لحاظ گردشگری و‌ موقعیت آن نسبت به دیگر شهرستان‌های کردستان برتر و‌ ممتاز است اظهار داشت: ضروری است در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و میان مدت توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

وی عنوان کرد: گاها مسوولان از ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی بیجار اطلاع ندارند در حالیکه این شهرستان نیازمند نگاه ویژه ‌‌استان به ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی آثار کمتر شناخته شده و ظرفیت‌های موجود و‌ بالقوه است.

فرماندار بیجار اظهار کرد: با توجه به اینکه موج سختی کرونا را پشت سر گذاشتیم قطعا شرایط متفاوت‌تر است و در نوروز پیش‌رو شاهد موج گسترده مسافران به بیجار خواهیم بود این موقعیت بسیار مناسبی برای معرفی و استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود:  تمامی ادارات موظف هستند در ستاد سفرهای نوروزی نه تنها وظایف خود را انجام دهند بلکه یاریگر اداره میراث فرهنگی و گرشگری در خصوص استقبال و اسکان مهمانان نوروزی باشند.

قاسمی گفت: بیجار مهد هنر و دارای ظرفیت‌های هنری و هنرمندان برجسته‌ای است که معرفی آنها نیازمند نگاه ویژه میراث فرهنگی است.

وی به صنایع دستی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های بیجار اشاره کرد و خواستار تشکیل خانه صنایع دستی برای ساماندهی فعالان این بخش در این شهرستان شد.

این مقام مسوول ساختار تخصیص اعتبار برای بازسازی ساختمان تملک شده تاریخی خانواده خان‌محمدی  و تعیین تکلیف آن شد.

فرماندار بیجار در ادامه به صلوات آباد به عنوان یک روستای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: قمچقای و دیگر روستاهای هدف گردشگری در سنوات گذشته کارهایی صورت گرفته اما آنگونه که باید و شاید کار قابل توجهی انجام نشده و این مهم‌ نیازمند تلاش و کار و توجه ویژه است.

قاسمی ادامه داد: ما نیازمند برنامه جامع و مدون در راستای رسیدگی به تمامی جوانب  در روستاهای هدف گردشگری به ویژه صلوات‌آباد  با توجه به سفر خیل عظیمی از مردم به این روستا هستیم.

وی بیان کرد: اعتبار محدود دهیاری‌ها برای رسیدگی به روستاهای هدف گردشگری ناچیز و کافی نیست.

قاسمی با بیان اینکه شهرستان بیجار به لحاظ منطقه حفاظت شده هم جز بیست منطقه حفاظت شده کشور است خواستار توجه به صورت جامع در زمینه گردشگری به این منطقه شد.

وی ادامه داد: ضوابط ساخت و‌سازها در بافت تاریخی بیجار نیازمند بازنگری است که در صورت عدم ضرورت  شهروندان را در بحث‌ساخت و‌ساز ها محدود نکنیم.

فرماندار بیجار به امامزاده حمزه عرب این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: در سطح استان این مجموعه کم‌نظیر است که نیاز تقویت بودجه‌ای در سال ۱۴۰۲ برای رسیدگی بیشتر است.

وی گفت: برای هدایت مسافران به این مجموعه، تبلیغات گسترده‌ای نیاز است.

انتهای پیام/۷۵/۲۳۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول