اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وانگ یی: اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی هیستریک و مضحک بود

مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با تأکید بر اینکه جنگ اوکراین نباید ادامه پیدا کند، گفت که اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی هیستریک و مضحک بود.

وانگ یی:  اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی هیستریک و مضحک بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC)، امروز (شنبه)، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به اقدام آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی اشاره کرد.

طبق گزارش شبکه «الجزیره» و خبرگزاری فرانسه، وانگ یی گفت: «ما از مذاکرات در اوکراین و احترام به اصول منشور سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم. نقض اصل چین یکپارچه در برخورد با موضوع تایوان یک مسئله خطرناک است.جنگ در اوکراین نباید ادامه پیدا کند و ما همه برای برقراری صلح تلاش می‌کنیم.»

مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجه چین اضافه کرد: «واشنگتن می‌گوید که چین یک چالش ژئوپلیتیک و یک تهدید است؛ اما این مفهوم اشتباه است. حادثه بالن خودخواهی آمریکا و نقض قوانین تجارت آزاد بود. ادعای آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی هیستریک و مضحک بود. به واشنگتن گفتیم که بالن یک هواگرد غیرنظامی بدون‌سرنشین بوده که به اشتباه وارد حریم هوایی این کشور شده است.»

وی افزود: «از واشنگتن می‌خواهیم که رقابت عادلانه و مبتنی بر قواعد باشد. نیروهای جدایی‌طلب تایوان استقلال ما را تهدید می‌کنند.

در هفته‌های اخیر، مسئله بالن‌های چینی به یک موضوع جنجالی در غرب تبدیل شده است و برای اولین بار، واشنگتن مدعی شد که یک بالن جاسوسی چین را بر فراز آسمان ایالات متحده سرنگون کرده است.

اقدام واشنگتن در سرنگون کردن بالن چین که پکن می‌گوید یک بالن هواشناسی بوده و از مسیر اصلی به سمت حریم هوایی آمریکا منحرف شده است، به تنش میان پکن و واشنگتن تبدیل شد به‌طوری‌که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده خود به چین را لغو کرد.

پس از آن نیز از ورود بالن چین به حریم هوایی کانادا و دو ایالت دیگر آمریکا خبرهایی منتشر شد که موجب شد این مسئله به اخبار مهم در رسانه‌های آمریکا تبدیل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول