اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: به تحریم‌های آمریکا به بهانه بالن، پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی در پی ماجرای بالن انجام می‌دهد.

پکن: به تحریم‌های آمریکا به بهانه بالن، پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌زایی دولت آمریکا در اعمال تحریم‌هایی علیه چین به بهانه ورود بالن جاسوسی این کشور به حریم هوایی ایالات متحده، با واکنش تند پکن همراه شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که پکن اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی در پی ماجرای بالن انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ طی نشست خبری در پکن توضیح داد: «چین قویا با [تحریم‌های آمریکا] مخالف است و اقدامات متقابل را طبق قانون، علیه نهادهای مربوطه آمریکا که به امنیت و حاکمیت چین آسیب زدند، اتخاذ می‌کند».

هفته قبل بود که وزارت بازرگانی آمریکا، شش شرکت چینی را به اتهام تسهیل تولیدات صنایع هوافضای چین از جمله تولید بالن، تحریم کرده بود.

امروز همچنین مقام‌های آمریکایی ضمن اذعان به ورود تصادفی بالن چینی به حریم هوایی این کشور، اما مدعی شدند که همین ورود تصادفی باعث ایجاد تنش‌های بین‌المللی شد. (جزئیات بیشتر)

سه هفته قبل بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دو جنگنده «اف-۲۲» این کشور بعد از چرخیدن اطراف بالن اطلاعاتی چین، آن را منهدم کردند.

وزارت دفاع آمریکا ضمن اتهام‌زنی به چین درباره تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از مراکز راهبردی این کشور با استفاده از بالن، گفته بود سرنگونی آن نیز با هماهنگی و حمایت دولت کانادا انجام شد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول