اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سهم بسیار اندک زنجان از صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر ایرانی و یک هزار و ۴۷۴ گردشگر خارجی به استان وارد شده‌اند، ولی با این حال سهم زنجان از صنعت تمیز گردشگری بسیار اندک است،

سهم بسیار اندک زنجان از صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: بهمن امسال یک رویداد مهم گردشگری برگزار شد، که متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به همکاری خوب شهرداری و شورای شهر در این نمایشگاه گفت: اگر در این نمایشگاه خوب ظاهر شدیم به خاطر همدلی و هم افزایی هستیم.

وی همچنین با اشاره به شاخص‌ترین اقدام‌های حوزه گردشگری استان در ۶ ماهه گذشته، گفت که ۲ رویداد ملی «جشنواره ملی آش ایرانی» که بزرگترین جشنواره غذایی کشور بود و همچنین «نمایشگاه ملی صنایع دستی» با حضور ۳۱ استان در مهر امسال به میزبانی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی سفرهای نوروزی در ایام کرونا برنامه خوبی برای افزایش گردشگر در سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر ایرانی و یک هزار و ۴۷۴ گردشگر خارجی به استان وارد شده‌اند ولی با این حال سهم زنجان از صنعت تمیز گردشگری بسیار اندک است، گفت: ۱۰ استان ایران فاصله یک تا چهار ساعته با زنجان دارند و در واقع بیش از ۵۰ درصد جمعیت ایران پیرامون این استان زندگی می‌کنند.

صفوی ادامه داد: اضافه کرد: علت اینکه زنجان نتوانسته است سهمی در جذب گردشگر داشته باشد، باید در ستاد تسهیلات سفر بررسی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به قرار گرفتن شهر جهانی ملیله در استان به عنوان یکی از شهرهای جهانی و قرارگیری گنبد سلطانیه به عنوان یکی از 26 پایگاه جهانی در زنجان گفت: نخستین مجتمع معدنی گردشگری ایران نیز در منطقه انگوران ماهنشان استان به ثبت رسید که امیدواریم در افزایش سهم گردشگری زنجان موثر شود.

وی همچنین به وجود مقبره قیدار نبی (ع) در استان زنجان اشاره کرد و گفت: همچنین در استان زنجان 10 مجموعه و موزه داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول