اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سفرهای نوروزی امسال زودتر از 15 اسفند آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی زودتر از 15 اسفندماه آغاز شود که در این باره دستگاه‌های خدمات رسان باید در آماده‌ باش کامل باشند.

سفرهای نوروزی امسال زودتر از 15 اسفند آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در نخستین جلسه ستادخدمات سفر با تأکید بر احصای آمار گردشگران وارده به استان و مقایسه آن با سایر استان‌ها اظهار کرد: این مقایسه مشخص می‌کند که در چه رتبه‌ای در زمینه ورود گردشگر هستیم و چه اقداماتی باید برای افزایش آن انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر داخلی و یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی وارد استان زنجان شده‌اند، اضافه کرد: در ارتباط با سفرهای نوروزی نیز دستورالعمل مربوط را داریم اما به توجه تغییرات آب و هوایی باید تمهیدی اندیشیده شود که خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود.
وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان افزود: به خاطر همین پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی زودتر از 15 اسفندماه آغاز شود که در این باره دستگاه‌های خدمات رسان باید در آماده‌ باش کامل باشند.
شعاعی با تأکید بر اینکه برای افزایش ورود گردشگران به استان از کارهای کلیشه‌ای دوری و به سمت برنامه‌های جذاب حرکت شود، اضافه کرد: تابلو و بروشور خیلی انگیزه ۱۰۰ درصدی برای مسافرت نیست و باید سراغ مسیرهای جذاب برویم و برقراری تورها که جذابیت را برای مسافر دارد باید افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال با توجه به فعالیت‌های گردشگری و مسافرتی باید حفظ شئونات اسلامی مورد توجه باشد، اضافه کرد: در این زمینه باید دستورالعمل ابلاغی از دستگاه‌های مختلف مورد توجه باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار بحث گردشگری در جذب گردشگر و رشد اقتصاد استان گفت: باید در این حوزه خلاقانه عمل کنیم.
شعاعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گنبد تاریخی سلطانیه گفت: در این باره بسیار گفته شده است، اما در این ایام باید برگزاری تورهای چند روزه مورد توجه قرار گیرد.
پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول