اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماهی‌ها خودشان را در عکس‌ها تشخیص می‌دهند

یک مطالعه جدید نشان داده که برخی از ماهی‌ها می‌توانند خود را در یک عکس شناسایی کرده و تشخیص دهند، به این معنی که آنها به یک باشگاه بسیار انحصاری از حیوانات می‌پیوندند که تا حدودی خودآگاهی دارند.

ماهی‌ها خودشان را در عکس‌ها تشخیص می‌دهند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، این افسانه که ماهی های قرمز فقط برای سه ثانیه حافظه دارند ممکن است درک ناعادلانه ای از توانایی های ذهنی آنها در اختیار ما قرار دهد. در حالی که ماهی ها قادر به شناسایی خود در عکس ها هستند.  

اگرچه ممکن است خودشناسی برای ما یک مهارت اساسی و ساده به نظر برسد، اما خودشناسی در جانوران نشانه‌ای است که نشان می دهد حیوانات قادر به انجام فرآیندهای ذهنی بالاتری هستند. این توانایی معمولاً با استفاده از آینه آزمایش می‌شود. بسیاری از حیوانات، مانند سگ‌ها، به انعکاس تصویر خود واکنش نشان می‌دهند و آن را فرد دیگری در نظر می گیرند، اما برخی از حیوانات می‌توانند تشخیص دهند که آنچه می‌بینند، خودشان است. میمون‌ها، دلفین‌ها، فیل‌ها و برخی از پرندگان این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و کودکان هر انسان هم حدود 18 ماه طول می‌کشد تا خود را شناسایی کنند.

چند سال پیش، تیمی از دانشمندان این مساله را بررسی کردند که آیا گونه‌ای از زمردماهی می‌تواند از آزمون آینه عبور کند یا خیر. آنها ماهی را با چیزی شبیه به انگل بر روی گلویشان علامت گذاری کردند و یک آینه در مخزن نگهداری ماهی گذاشتند. بسیاری از حیوانات این علامت را در انعکاس تصویر خود دیدند و برای پرت کردن و جدا کردن آن تلاش کردند، که نشان می‌دهد متوجه شده‌اند در آینه به خودشان نگاه می‌کنند.

این آزمایش ها نشان می دهد که ماهی ها نه تنها خود را در آینه تشخیص می دهند، بلکه می توانند یک مدل ذهنی از چهره خود را نیز بسازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول