اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تثبیت ۹ میلیون هکتار از اراضی استان سمنان/ دست سودجویان کوتاه شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از تثبیت ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت حدنگاری برای اراضی این استان خبر داد.

تثبیت ۹ میلیون هکتار از اراضی استان سمنان/ دست سودجویان کوتاه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حمایت قانونی در اجرای حقوق مالکیت اشخاص در موضوعات تثبیت اراضی و املاک، حدنگاری، ثبت مالکیت‌های معنوی، اجرای اسناد رسمی، تنظیم اسناد رسمی به‌صورت جدی در دستگاه قضایی استان در حال پیگیری و انجام است.

وی به اجرای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی امسال در خصوص حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اتمام کاداستر برای اراضی کشور در کمترین زمان ممکن و در راستای خدمت صحیح و صادقانه و بی‌منت به مردم شریف استان سمنان، از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، قریب به ۹ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به پهناور بودن استان سمنان خاطرنشان کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت‌شده معادل ۹۸ درصد از کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوده و صدور اسناد مالکیت حدنگاری 95.2 درصد از آن اراضی صورت پذیرفت.

وی به صدور اسناد مالکیت حدنگاری شده ۷۸ درصد از املاک شهری استان اشاره و ادامه داد: چنانچه صدور اسناد مالکیت برای املاک روستایی در سال ۱۴۰۲ به‌صورت رایگان انجام شود، با جدیت و اهتمام موجود صدور اسناد مالکیت حدنگاری مالکین روستایی انجام خواهد شد.

عبداللهی افزود: حدنگاری دو درصد باقی‌مانده از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان در کمیسیون رفع تداخلات اراضی جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی مطرح و برای تحقق تثبیت این اراضی پیگیری‌های دستگاه قضایی ادامه‌دار خواهد بود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول