اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۸ میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، هشت میلیون هکتار از اراضی ملی این استان تثبیت و سنددار شد.

۸ میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اصغر دربانی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در جلسه مشترک با کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به میزبانی این اداره اظهار کرد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، هشت میلیون هکتار از اراضی ملی استان تثبیت و سنددار شده است.

وی با بیان اینکه با تعامل و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت و سنددار می‌شود، تأکید کرد: یکی از اهداف تثبیت و سنددار شدن اراضی ملی، جلوگیری از تصرف و زمین‌خواری است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه با برگزاری این جلسات مشترک به‌صورت موردی پلاک به پلاک از اراضی دارای موانع رفع و صدور اسناد مالکیت اراضی تسریع می‌شود، اضافه کرد: ۷۶ دفترخانه ثبت اسناد رسمی در این استان وجود دارد که کارهای مرتبط با اسناد در آنها برای سرعت بخشیدن به روال کاری، انجام می‌شود.

دربانی با بیان اینکه کل مساحت اراضی ملی استان سمنان ۹ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار برآورد می‌شود که تاکنون هشت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی ملی تثبیت شده است، عنوان کرد: از دو سال گذشته با سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان جان تازه‌ای به اراضی ملی وارد شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی با متجاوزان حوزه اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است بر اساس سند تحول تا پایان سال جاری اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان سنددار شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول