اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در قزوین

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۱۴۰۱ رقم ۵.۸ درصد و حائز رتبه دوم کشور در پایین ترین نرخ بیکاری می باشد که این رقم در مقایسه با پاییز سال گذشته با نرخ بیکاری ۷.۵ درصد، ارتقاء هفت پله ای به لحاظ عملکرد را داشته است.

کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در قزوین

محمدمهدی رحیمی نیارکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار پاییز ۱۴۰۱  بهبود نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و همچنین نسبت اشتغال را نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.

وی افزود: خلاصه گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار کار به نسبت پاییز سال قبل بیانگر کاهش نرخ بیکاری کل، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالا، کاهش نرخ بیکاری جوانان، کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، کاهش اشتغال ناقص، کاهش اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی و افزایش اشتغالِ خدمات و کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان می باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین به مدد الهی، تلاش جهادی و اهتمام بالای دستگاه های و نهادهای اشتغالزا، ضمن تحقق کامل تعهدات اشتغال سال ۱۴۰۱، نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۱۴۰۱ رقم ۵.۸ درصد و حائز رتبه دوم کشور در پایین ترین نرخ بیکاری می باشد که این رقم در مقایسه با پاییز سال گذشته (با نرخ بیکاری ۷.۵ درصد) ارتقاء هفت پله ای به لحاظ عملکرد را داشته است.

رحیمی نیارکی اضافه کرد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی رقم ۴۴.۵ درصد و نسبت اشتغال نیز ۴۱.۹ درصد بوده که در قیاس با پاییز سال پیش شاهد بهبود و رشد در این حوزه نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشانگر روند حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در ایجاد رونق فضای کسب و کار و اثر بخشی طرح های تحویل دانش بنیان در این زمینه است.

این مسئول بیان کرد: تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، تزریق ۱۰۰ همت به فضای اشتغال کشور، اجرای سیاست های فعال برای کاهش بیکاری فارغ التحصیلان، احیای بخشی از بنگاه های نیمه فعال و حضور گسترده میدانی مدیران تنها بخشی از این طرح ها و سیاست هاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول