اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال استان قزوین

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین از تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال قزوین ذیل زیست بوم ملی اشتغال کشور خبر داد.

تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال استان قزوین

محمدمهدی رحیمی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، زیست بوم ملی اشتغال کشور را یک الگوی اشتغالزایی و مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: زیست بوم ملی اشتغال به هماهنگی و همسویی دستگاه‌های اشتغالزا و سطوح مختلف مدیریتی پرداخته و در مقوله اشتغالزایی همه مسئولین و افراد را متناسب با جایگاه خود مسئول می‌داند.

وی افزود: این زیست بوم بر تولید تمرکز داشته و صرف پرداخت تسهیلات درحوزه تولید را مدنظر قرار نمی دهد و فعالیت توامان ۵ متغیر سرمایه، بازار، فناوری، حقوقی و زیرساخت را باعث رونق و جهش تولید می داند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین روی دوم سکه تولید را اشتغال ذکر و خاطرنشان کرد: بهره‌‍ وری تولید با تقویت ۵ فاکتور شناسایی، مشاوره، آموزش، ترویج و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی محقق می شود.

رحیمی نیارکی اضافه کرد: در این اکوسیستم مبنای برنامه‌ریزی از سطح محلی تا ملی است و برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد مذکور زیست‌بوم مبتنی بر ظرفیت‌ها و خِلاء های موجود در مناطق مختلف در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و انبوه و بهره وری تولید ایجاد شود؛ مخاطب ما در زیست بوم ملی اشتغال دو گروه جامعه بیکار و گروه کسانی هستند که شغل شایسته، پایدار و یا رسمی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای مدل زیست بوم ملی اشتغال و ایجاد یک میلیون شغل در کشور در سال ۱۴۰۱، تعهدات اشتغال استان قزوین تا به امروز و در ایام دهه فجر بالغ بر ۲۶ هزار نفر است که به طور 100 درصد محقق شده و در این میان شهرستان های قزوین ۳۷.۵ درصد، البرز ۱۹ درصد، تاکستان ۱۸ درصد، بوئین زهرا ۱۲.۵ درصد، آبیک ۸ درصد و آوج ۵ درصد تعهدات را برعهده داشته و دستگاه هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و ... نیز دارای بیشترین تعهدات در استان و همچنین بهترین عملکرد را در میان دستگاه های اشتغالزای استان دارا هستند.

این مسئول، این عملکرد را حاصل زحمات تمامی مسئولین، دستگاه های دولتی و حمایتی و نهادهایی بیان کرد که ذیل زیست بوم ملی اشتغال فعالیت و نقش آفرینی کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول