اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان قزوین

در جلسه ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین، روند اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین پیش از ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، علی رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، عزیزالله افضلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و سایر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه با بیان اینکه وقتی با رانت مقابله می کنید طبیعی است که مقاومت هایی صورت گیرد، اظهار داشت: ساماندهی وضعیت توزیع آرد به این دلیل اجرا میشود که نحوه توزیع آن اصلاح شود چراکه برخی از افراد از فروش آرد بیشتر از پخت نان سود می بردند.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان در مدیریت و جمع آوری تخلف آرد مصمم است چراکه عدد قابل توجهی از آرد کشور و استان قزوین قاچاق می شود و طبیعی است که وقتی در مسیر اصلاح حرکت می کنیم، سرو صدا ایجاد می شود.

اعلایی گفت: هرجا با فساد می خواهیم مقابله کنیم سر و صدا و هیاهو بلند می شود و این سر و صداها را نباید مورد توجه قرار داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه دوره جدید اتاق اصناف به صورت فعالتر امور را پیگیری می کند، اضافه کرد: برای بازرسی های بازار شب عید، دستگاه ها باید در تأمین خودرو و سایر تجهیزات مشارکت داشته باشند تا بازرسی ها به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: قیمت گوشت نباید از میانگین کشوری و تهران بالاتر باشد و در روند قیمت گذاری و فروش باید این مهم به درستی رعایت شود.

در ادامه این جلسه، علی رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز اظهار کرد: یکی از طرح های خوبی که باید روشنگری گسترده در خصوص آن انجام شود سیستم کالابرگ الکترونیکی است که در حال حاضر ۹۳۰ واحد صنفی در استان قزوین به این سیستم متصل هستند.

وی افزود: از مجموع این تعداد ۱۱۳ واحد فروشگاه زنجیره ای و ٨١٧ واحد خرد در سامانه کالابرگ الکترونیک فعال هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بیش از ۴۲۷ هزار خانوار در قزوین یارانه میگیرند که این به معنای پرداخت ماهانه ۴٠٢ میلیارد تومان یارانه است که با افزون شدن آورده مردمی برای استفاده از کالا برگ عدد به بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان میرسد، بدیهی است که ادامه این سیستم به میزان استقبال مردمی بستگی دارد.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون در موضوع اتصال به سامانه اصلی استان قزوین مشکلی وجود ندارد و برای فعال کردن این طرح منتظر اعلام آمادگی از سوی تهران هستیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲۲ فروشگاه در شهرستان البرز، ۲۱۲ فروشگاه در شهرستان بویین زهرا، ۱۸۸ فروشگاه در شهرستان قزوین، ۱۶۰ فروشگاه در شهرستان تاکستان و ۱۱۹ فروشگاه در شهرستان آبیک به سامانه کالابرگ الکترونیکی وصل شده اند.

وی اظهار کرد: فروشگاه های متصل به سامانه با برچسب هایی مشخص شده اند و دستگاه های کارتخوان اختصاصی نیز در فروشگاه ها برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی توسط سرپرست های خانوار وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول