اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۱.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان افزوده شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۱۱.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های این استان افزوده شد.

۱۱.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، لطف‌الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل‌شده از سیاست‌های اصلی این سازمان است و امسال تاکنون 11.5 هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان افزوده شد.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف در معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: حدود 20 هکتار پروژه‌های گلخانه‌ای در دست اجرا نیز در این استان وجود دارد که در حال تکمیل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار و توسعه گیاهان دارویی نیز از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های این سازمان است.

رضایی گفت: این مهم در راستای ارتقای بهره‌وری منابع آب بوده که در سال جاری از محل اعتبارات سفر هیأت دولت 116 میلیارد ریال در این راستا هزینه شده و بالغ‌بر 860 هکتار توسعه در برداشته است.

وی اضافه کرد: تولید بذور رسمی برنامه‌ای دوساله بوده که در جهت افزایش عملکرد محصولات استراتژیک و دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی از ظرفیت شرکت‌های تعاونی روستایی و شرکت خدمات حمایتی استفاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بالغ‌بر 6 هزار تن بذور در طبقات مختلف پرورشی 3 مادری و گواهی‌شده در استان تولید و در برخی موارد از سایر استان‌ها تأمین شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی استان سمنان در ایام‌الله دهه فجر گفت: پروژه‌های گلخانه‌ای، پرورش قارچ، تولید بذر و اراضی شیب‌دار در دهه فجر به‌صورت رسمی افتتاح شده است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول