اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ظرفیت مناسب بوم گردی جنوب و جنوب شرق استان تهران/ اختصاص طرح کمربندی برای قلعه‌نو

استاندار تهران با بیان آنکه محدوده جنوب و جنوب شرق استان تهران ظرفیت های زیادی برای بوم‌گردی و گردشگری دارند و مردم می‌توانند از این منطقه بازدید کنند و از این ظرفیت گردشگری استفاده کنند، گفت: برای قلعه نو یک طرح کمربندی پیش‌بینی شده است.

ظرفیت مناسب بوم گردی جنوب و جنوب شرق استان تهران/ اختصاص طرح کمربندی  برای قلعه‌نو

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، علیرضا فخاری استاندار تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر ورامین، اظهار کرد: حوزه محدوده جنوب و جنوب شرق استان به لحاظ قدمت تاریخی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای بوم‌گردی و مسائل گردشگری دارد و این ظرفیت‌ها، ظرفیت‌های بی بدیلی است که در استان به چشم می‌خورد، تهرانی‌های عزیز می‌توانند از این مناطق بازدید کنند و از این ظرفیت‌ها استفاده‌های معنوی و فرهنگی لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه منطقه جنوب شرق استان تهران رو به توسعه است، گفت: ما تقریبا در حوزه شهرستان ورامین با پوشش‌های حوزه توسعه‌ای مواجه هستیم، در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع پایین دستی بخش کشاورزی، توسعه کارهای گلخانه‌ای، حوزه عمرانی ظرفیت‌هایی است که با کمک و مساعدت همکاران در بخش‌های مختلف دولت زمینه‌های لازم فراهم شد تا شاهد باشیم که منطقه جنوب شرق استان تهران رو به توسعه است.

استاندار تهران افزود: منطقه بوم‌گردی جنوب شرقی‌ترین نقطه تهران است که باید مورد باور عام مردم ما در حوزه استان قرار بگیرد و فرصت بی‌بدیلی را برای گشت و گذار و آرامش و آسایش همشهری‌های عزیز فراهم می‌کند، به مردم تاکید و توصیه دارم که به این نقطه سفر کنند و از این فرصت طلایی‌ گردشگری استفاده کنند.

فخاری در ادامه بیان کرد: قاعدتا ما از آن امکاناتی که دولت می‌تواند در اختیار بخش خصوصی برای توسعه این موضوعات قرار بدهد، دریغ نخواهیم کرد، از جمله اینکه اراضی واگذار بشود، تسهیلات بانکی داده شود و این فرصت‌ها فراهم شود تا مردم با یک فاصله بسیار کمی که از شهر می‌گیرند از تهران به نقاطی بیایند که به آن آرامش روح و جسم برسند.

وی با تاکید بر اینکه برای قلعه‌نو یک طرح کمربندی با اختصاص ۱٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: دسترسی به راه‌های ارتباطی مناسب به زیرساخت اساسی نیاز دارد، برای قلعه نو یک طرح کمربندی پیش بینی شده است که منابع اولیه آن حدود ۱٠٠ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده و نیازمند منابع بیشتری هستیم و قرار شد با مبلغ اولیه کار را شروع کنند تا بار ترافیکی منطقه حل شود.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه ورامین مشکل خاصی نداریم ولی برای اینکه بتوانیم دسترسی به این نقاط را فراهم کنیم این محدوده‌ای که ما تردد داریم نیاز به ترمیم دارد، اجرای طرح‌های هادی روستایی را دیدیم، دوستانمان در بنیاد مسکن و بهیاری‌ها بسیار خوب کار کردند و جای امید هست.

پایان پیام/۶۷٠۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول