اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح سایت نسل پنجم تلفن همراه/ ۲۵ پروژه دانش بنیان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه طی سه سال گذشته حرکت و توسعه بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم، از افتتاح نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه در زنجان خبر داد.

افتتاح سایت نسل پنجم تلفن همراه/ ۲۵ پروژه دانش بنیان در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۲۵ پروژه دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان با اعتبار یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حامد سرایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان زنجان، در مراسم افتتاح  همزمان پروژه‌های دانش بنیان، ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی سه سال گذشته حرکت و توسعه بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم، اظهار داشت: در توسعه فناوری اطلاعات  اقدامات  گسترده‌ای داشته‌ایم.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان زنجان با اشاره به توسعه ظرفیت پهنای باند استان زنجان از ۱۰۰ گیگ بر ثانیه به ۲۷۰ گیگ برثانیه افزایش یافته است، تصریح کرد: همچنین در حوزه روستایی طی سه سال گذشته ۲۵۵ روستا از دسترسی به شبکه اینترنت بهره‌مند شده‌اند.

وی به بهبود پوشش دسترسی در محور تهم و چورزق اشاره کرد، و گفت: نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه به واسطه شرکت ایرانسل امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

سرایی به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح حوزه ارتباطات اشاره کرد و افزود: در حوزه فناوری اطلاعات زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی مربوطه انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا با پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه زنجان همکاری داریم، افزود: امیدوارم در سال آینده شاهد افتتاح‌های شاخص و حرکت بارزی در رابطه با توسعه فناوری واطلاعات در سایر کسب و کارها به خصوص در حوزه کشاورزی(گلخانه‌های هوشند) باشیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

  

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول