اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خبر خوب| آبرسانی به 110 روستای استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر آبرسانی به 110 روستای استان زنجان انجام شد.

خبر خوب| آبرسانی به 110 روستای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی اظهار کرد: این پروژه‌ها در چهار محور اجرا شده که اصلی‌ترین آن آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان است که برای کل پروژه‌ها 108 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه برای آبرسانی به 35 روستای استان 336 لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی استان اضافه می‌شود، افزود: در طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان احداث ۹۵ کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۴۲ لیتر در ثانیه، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع توسعه یافته و اصلاح و بازسازی ۱۲ باب مخزن با 3 هزار و ۳۵۰ مترمکعب ظرفیت انجام شده است.

جزء قاسمی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های اضطراری تامین آب زنجان را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ حلقه چاه حفر، تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شده که از این محل ۳۲۰ لیتر در ثانیه به تامین آب شهر زنجان اضافه شده تا کسری تامین آب از سد تهم جبران شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و خشکسالی‌های مستمر، طرح اضطراری تامین آب شهر زنجان نیز تعریف شده که شامل حفر ۱۵ حلقه چاه است، افزود: این طرح شامل خطوط جمع‌آوری و انتقال، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی، تاسیسات جنبی و خطوط رفت و برگشت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافاه کرد: در شهر ابهر حفر و تجهیز یک حلقه چاه با ۳۰ لیتر در ثانیه و در خرمدره حفر یک حلقه چاه با ۲۵ لیتر در ثانیه انجام و در شهر گرماب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی احداث شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم امسال کمترین بارش‌ها را در استان داشته است، افزود: در چورزق طارم نیز قنات جدیدی ایجاد که ۱۰ لیتر در ثانیه به تامین آب آن اضافه شد.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول